5 februari 2009

Torsdagsreflektion - Blogg Makeover


Många bloggare har övergått från att lista sina bloggfavoriter till att länka till enstaka inlägg vilket jag tycker är smart. Jag vill också lyfta fram inlägg som förtjänar extra uppmärksamhet och återinför min länklista från GoogleReader. Anledningen till att jag inte fixar det automatiskt via Blogger är att de som inte postar så ofta kommer inte fram på det sättet. Jag plockar russinen med andra ord. Samtidigt gör Pumitas Fan Club entré. Jag kallar den inte så förstås utan det blev mer neutralt: Trogna läsare. När jag ändå viftade med dammvippan tog jag bort några saker från marginalen och fixade en ny header. Bilden då? Min nya burk har disco lights.

Fler Torsdagsreflektioner hittar du hos Trebarnsmamman.

24 kommentarer:

  1. Det var en läcker bild!
    Satt och funderade en god stund på vad det egentligen var för något!
    Så du har eget disco Du. Kul!

    Snygg header också!

    Ha en fin dag!
    akson

    SvaraRadera
  2. Visst är dom häftiga, burkarna med inbyggt ljus. Ger lite festkänsla i vardagen.

    SvaraRadera
  3. Roligt att förnya sig lite, hade jag med velat göra men vet inte riktigt vad jag ens skulle göra :)
    Inte dumt med disco i datorn :)

    SvaraRadera
  4. Den där länklistan ar kanon, den vill jag också ha! Man hittar till inlägg och bloggar som man kanske inte skulle ha hittat till annars!

    SvaraRadera
  5. Det är kul att "möblera om" lite ibland. Superhäftig bild!!

    SvaraRadera
  6. Läste ditt inlägg i min google reader, klickade mig hit för att lägga in mig bland dina trogna läsare, men fann att jag redan finns i listan.

    Nu funderar jag: Har du så rätt om denna "anciana" som inte längre minns vad hon gör? Är mitt minne numera så dåligt att jag inte minns att jag redan lagt in mig? Hmmm ...

    Kul du fick in i alla fall en av mina bloggar, den mest uppdaterade, i din reader.

    SvaraRadera
  7. Eftersom nu minnet är som det är glömde jag i föregående kommentar berömma din nya header, som jag tycker är ursnygg! ;)

    SvaraRadera
  8. AKSON: Inte så att det är tråkigt att blogga annars men det är klart att det blir ännu roligare med disco. Det kanske lurade dig att jag "välte burken" när jag festade loss. ;)

    KADERMO: Nåt måste man ju hitta på när solen lyser med sin frånvaro och snön yr.

    EMMA: Visst är det! Det var inga jättestora förändringar, bara lite färg utöver det jag har nämnt, men det behövs inte så mycket. Mallen är jag dessutom så nöjd med att jag inte vill byta den.

    SARA: Jag hade listan förut men jag vet inte varför jag tog bort den, kanske för att man måste klicka på inläggen i GR för att visa inläggen på bloggen och det är ju inte alltid "den vägen" jag läser. Kan tyckas lite snålt med fem stycken när andra har superlånga listor men det går att klicka på "Läs mer" för att få fram alla. Hursomhelst, mycket bra sätt att lyfta fram enstaka inlägg, tycker jag.

    LAIRAMA: Tack! Jag blir glad varje gång jag ser bilden. :)

    SvaraRadera
  9. Super läcker bild.
    Må gott.

    SvaraRadera
  10. SASSA: Vi två kan ta varann i hand, tror jag. ;D Förtjänar säkerligen namnet lika väl som du.

    Det där med din andra blogg är ett mysterium för mig. Eller det är inte bara du. Jag följer ett par andra bloggar som jag hemskt gärna skulle vilja ha in i GR men lyckas inte. Får väl nöja mig så länge, I guess. Men vad händer om du lägger in dig själv i din GR? Funkar det?

    Header? Vilken header? Vad är det för nåt? ;D

    SvaraRadera
  11. Vilken häftig bild på häftig dator :)

    Ja, det där med bloggdesign är ett gissel, snyggt skall det vara, lätt att följa...och sedan som du säger det är roligare med inlägg än favoritbloggar (det borde jag också fixa!)

    Ha en bra bloggardag!

    SvaraRadera
  12. Nya headern är verkligen härlig!

    SvaraRadera
  13. Headern är lovely! ;-)

    SvaraRadera
  14. Bilden var häftig och dina rader väldigt kloka.

    När jag orkar ska jag sätta mig ner och se vad det är du skriver om, det var så många nya ord;-)

    Hej från mig!

    SvaraRadera
  15. En så läcker bild! Och kul med ett nytt layout och upplägget på bloggen. Ibland känner man att man måste förnya sig lite.

    Tack för din kommentar hos mig! /Ingrid

    SvaraRadera
  16. Ja, ibland behöver man något nytt för att få omväxling. Jag gillar din nya header, och det har jag ju talat om förut. Just att se ut över berg ger en sorts känsla av allt spännande som kan finnas där borta.

    SvaraRadera
  17. Oj vad alla verkar duktiga med sina datorer och bloggar. Jag är skitdålig på det och är glad om jag lyckas lägga in en länk i mina inlägg. Hur man lägger in såna där små (vet inte ens vad dom kallas) loggor typ "Torsdagsreflektion" har jag ingen aning om.

    SvaraRadera
  18. Häftig maskin du har där - eget disco inte dumt alls. Snygga bilder både maskinen och toppen. Kanske man ska stuva om lite i bloggen....

    SvaraRadera
  19. TREBARNSMAMMAN: Tycker också att det är svårt. Precis som du säger så ska det vara både snyggt och lättläst. Jag vill gärna ha många roliga saker och då kan det bli för plåttrigt.

    ELISABETH: Vielen Dank!
    SARA: Thanks!

    VIOLA: Fråga gärna så översätter jag! ;)

    INGRID: Jag är dålig på att komma till skott med sånt där men sen när det väl är gjort är jag riktigt nöjd.

    DELLA: Ja, i brist på flygbiljetter får man hitta på nåt annat. ;) Spännande verkligen! Anderna är mäktiga och jag kunde inte låta bli att tänka på det uruguayanska rugbylaget som störtade där när jag tittade ut. Inte så att jag var rädd men funderade mycket på vad de fick gå igenom.

    MARIANNE: Det är bara att testa sig fram. Så gör jag. Och klarar jag det så gör du det säkert också. :)

    ULRIKA: Kul att du gillar bilderna! Säg till när du har stylat om så kommer jag och kikar... eller det gör jag ju i vilket fall som helst. ;)

    SvaraRadera
  20. Urläckra bilder. Disco data wowo

    SvaraRadera
  21. Snygg bild! Jag är inte riktigt på det klara med vad det är dock..

    SvaraRadera
  22. PAULA: Fest varje dag! =)

    MITTSÅKALLADELIV: Det är en närbild av framsidan på min dator, burken alltså.

    SvaraRadera
  23. Du kanske inte heller går på disco så ofta. Då är det bra att ha ljusen iaf hemma. ;) Snygg header! Har också funderat på att byta men inte kommit till skott. Ha´det bra!

    SvaraRadera
  24. Nej, det kan jag inte påstå. Är inte så mycket för att dansa överhuvudtaget men musik älskar jag. Kanske inte just disco men iaf. =)

    SvaraRadera