16 september 2012

Skyltsöndag - för sent...

27 kommentarer:

  1. Bara till att ändra resplanerna och ta ett annat resmål, så var det löst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får vara lite flexibel, värre än så är det inte. Bara man har någorlunda rätt grejer med sig så man inte gör en Stig-Helmer, haha.

      Radera
  2. Plan A, B och C kan vara bra att ha när man ska ut och röra på sig. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men alltid på något sätt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plan A gäller tills det dyker upp ngt oväntat och isf löser jag det då, antingen med en Plan B som kan vara bra att ha i bakfickan eller improviserar. Beror lite på omständigheterna. I det här fallet följde jag Plan A och lallade runt med kameran i väntan på min connecting flight. :)

      Radera
    2. För det mesta räcker det med plan A och B. I Sydafrika fick dock plan C träda in. Funkade det med. :-)

      Radera
    3. Det löser sig alltid, precis som du skrev innan, bara man har rätt inställning. :) Att allt inte följer givna spår är en del av tjusningen med resor.

      Radera
  3. Det där en skylt man inte vill möta ... Min söndagsskylt är HELT annorlunda, jag lovar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad hände?! Tyckte precis att jag såg en direktlänk...

      Radera
    2. Nu hittade jag den... den kommentaren hamnade på förra inlägget. HÄR finns en HELT annorlunda skylt! :)

      Radera
    3. Hoppsan, ännu ett utslag av feta-fingrar-syndromet ...

      Radera
    4. Sånt händer, jag snubblar med tassarna för jämnan! Jag visste att jag hade sett en direktlänk när jag publicerade... den dyker väl upp så småningom, tänkte jag, och det gjorde den. =)

      Radera
  4. Nej, en sådan skylt vill inte jag heller möta om jag vill till det resmålet som finns där bakom skylten. Har än så länge klarat mig från sådant även om det varit nära ögat.

    Jag hittade en annan sorts skylt som fick igång mitt minne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligare kan man ha... jag har faktiskt aldrig missat flyget heller och det beror delvis på att jag inte bara är ute i god tid utan oftast har FÖR mycket tid. Åker oftast tidigare till flygplatsen än vad jag skulle behöva. Att jag sedan har sprungit som en galning mellan terminaler vid byte är en helt annan sak, inte självförvållat iaf. =)

      Kul att du skyltar med nicaraguanska minnen!

      Radera
    2. Har inte heller missat nåt flyg - men det har varit NÄRA ...

      Radera
    3. Jag har missat en båt men det ordnade sig det också. Lite svettigt var det ett tag men jag hann till den andra båten som gick senare samma kväll från en annan del av Stockholm och kunde lyckligtvis möta dem som väntade på mig i hamnen på andra sidan av Östersjön.

      Radera
  5. Den skylten vill man inte se då man ska på resa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte om man skulle varit med på det planet.

      Radera
  6. Ingen bra påminnelse Pumita. Känner exakt hur det kändes i magen i somras. Stängd är inget vackert ord, det är fult! Har hänt ett par tre gånger och visst löser det sig; Manchester fixade ett sent nattflyg, jag kunde kvarta hos dottern. Önskar hett att tidsoptimismen ska växa bort med åren ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt, STÄNGD är ett otroligt fult ord. Vi bojkottar det. Kan man bojkotta HEN måste man kunna bojkotta STÄNGD också. Jag skulle kunna ta över lite tidsoptimism från dig så jag slipper åka till flygplatsen vid soluppgången när planet går strax före lunch. Låter inte det bra? :)

      Radera
    2. Hehe låter utmärkt. Äntligen kan man vara till lite nytta, blåser över en dos tidsoptimism märkt "sovmorgon" ;)

      Radera
    3. Åh, tack! Då jämnar vi ut det hela, du får en bris av morgonenergi som ger dig en bra start på resdagen, motverkar "jag-ska-bara"-syndromet och strukturerar upp rutinerna kring packning. ;) *säger hon som brukar packa i sista minuten och virra runt som en tok för att komma iväg alldeles för tidigt*

      Radera
  7. Trist att komma springande på övertid och mötas av denna skylt. :-(
    Vid ett par tillfällen har det varit nära, men jag har klarat mig när det gäller flyget. När det gäller tågresor har det blivit en del extra väntande ibland.
    Antar att skylten inte gällde din resa... måste vara snopet att missa ett byte.
    Valt en annan typ av skylt. Trevlig vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser att du tog fasta på rubriken där, haha. Skyltsöndag på en måndag... vem var det som lurade i dig att det är söndag hela veckan? ;) Och nu är det redan tisdag, dagarna springer iväg.

      Nej, det var inte mitt flyg. Hade några timmar mellan flighterna och då gäller att göra det bästa möjliga av situationen.

      Radera
    2. Klokt att passa på och ta lite bilder under väntan. Du verkar flyga och fara en väldig massa. Har du fått myror i brallorna? Dagarna traskar på, så sant.
      Den här skylten passade ju väldigt bra, funkar perfekt vilken dag som helst under veckan. :-)

      Radera
    3. Så ofta är jag väl inte ute och flyger? Visst, det har blivit tre-fyra gånger i år så det är kanske lite oftare än vanligt men inte överdrivet ofta. :)

      Radera
  8. Bara att satsa på nästa plan, kanske ta en natt på ett flott hotell för att invänta nästa möjlighet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar om det finns några flotta hotell där i närheten... det är tveksamt... men tanken är inte dum! ;)

      Radera