1 augusti 2010

Bildligt talat


Bildligt talat

19 kommentarer:

  1. Oh, vilken vacker bild på en stad jag tycker väldigt mkt om. Är det en gammal bild eller har Du redigerat den så snyggt!?

    Ha en skön kväll!

    annette

    SvaraRadera
  2. Jag klev in i min tidsmaskin och vips var jag på en tidsresa i vår stolta stad. Men jag kom snabbt tillbaka för bilden är tagen i fredags. ;)

    SvaraRadera
  3. Det där känner jag igen!
    Satt precis där vid vattnet i morse och åt frukost efter att jag hjälpt lilla dottern och städa ut från sin andrahands lägenhet på Kungsholmnen.Äntligen har hon fått en student lya och slipper betala ockerhyra!
    Mycket behagligt foto, nostalgiskt ocg vackert!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg bild och vad fint du har gjort den gammaldags.

    SvaraRadera
  5. Mmm en riktigt njutbar bild, snyggt redigerad så man kommer tillbaka i tiden.

    SvaraRadera
  6. Så fint i svartvitt Jag känner igen Stadshuset och Kaknästornet men jag vet inte var du har fotat ifrån för plats/Lis

    SvaraRadera
  7. Fint man kan göra om bilder så som du gjort.. ser ut som ett gammalt vykort:) Sepia.. fint de:)

    SvaraRadera
  8. Det var Skördefest i Svenstorp idag.. Massor med folk som kollade in skörd och annat på farfars tid:)

    SvaraRadera
  9. Rajson: Skönt för dottern att få hjälp med städningen - det är inte gjort i en handvändning - och framför allt att få en lya med rimlig hyra. Du kanske kan äta frulle här vid vattnet ändå. :)

    Det är "sepia" precis som Pialotta skrev och lite "matte" också (den där "vita dimman") men den känns nästan överflödig. Tycker att det är så kul att leka med redigering att jag har en viss förmåga att överarbeta... men jag kanske lär mig att sätta stopp i tid nån gång, haha.

    Lis: Var jag fotade ifrån? Från min tidsmaskin förstås! ;) Men om du lovar att inte berätta för nån så stod jag på en balkong högt uppe i DN-skrapan. Bara det en bedrift, höjdrädd som jag är. :)

    SvaraRadera
  10. Pialotta: Det såg riktigt mysigt ut!

    SvaraRadera
  11. Ahh är bilden tagen från DM-skrapan. Jag undrade just varifrån du tagit bilden. Kul med lite sepiatoner som får bilden att verka betydligt äldre. Visst är det roligt att leka/arbeta i PS! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  12. Att leka är alltid kul! =) Har tyvärr inte PS utan har fixat och trixat med de där enklare varianterna på nätet.

    SvaraRadera
  13. Stockholm är en fantastiskt vacker stad! Så även denna "gamla bild" som förmedlar en härlig känsla!

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Snygg bild som ser härligt gammaldax ut.

    Må gott, önskar Irene

    SvaraRadera
  15. Jättesnyggt redigerat!

    Och jag är väl lika trög jag.... vad var det med öppettiderna? ;)

    SvaraRadera
  16. Det är så sällan jag hör Dej gnälla så gnäll på Du, ibland behöver man det, hoppas resten av veckan blir bättre!

    annette

    SvaraRadera
  17. Hahahaha! Jag dör av skratt!

    SvaraRadera
  18. Stockholm från en vinkel jag aldrig har varit i.
    Läcker gammeldags bild.
    Ha det gott. //Lissen

    SvaraRadera