24 februari 2013

Skyltsöndag - snobbig restaurang

Lite nyfiken på menyn är jag allt...

14 kommentarer:

  1. Säg som så - du lär inte serveras hästkött där, troligen ingen biff eller kyckling heller. Återstår gris och hund;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, frågan är om vovven är på menyn eller om hen tillhör klientelet. Själv såg jag ett enormt köttben a la Pluto framför mig. ;)

      Radera
  2. Ser ut som en liten snabbrestaurang, men det behöver det ju inte vara. Tänker USA när jag ser namnet och det landet förknippar jag med snabbmat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls omöjligt, en snabbrestaurang med stil isf, personalen ser ut att vara klädd i vita skjortor och mörka byxor.

      Radera
  3. Ja men heter restaurangen Snoopy är det ju definitivt hund som serveras, eller kanske är det Snoopy/Snobben som serverar, fast är det en snobbig restaurang så brukar ju "snobben" äta och andra servera... kan nog utveckla detta hur länge som helst, så jag slutar nu. Eller jo, måste säga att jag gillar huset som restaurangen ligger i. Slitet med karaktär, snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju nästan värre än jag! ;) Tänkte utveckla de olika teorierna i texten men tyckte det var roligare att se vad ni kommer fram till. =)

      Radera
  4. Klart man blir nyfiken! Är det gästerna eller restaurangen som är snobbiga- och hund på menyn låter troligt.

    SvaraRadera
  5. Två snobbar är redan på plats vid baren. Jag går in och gör dem sällskap. Ni andra får väl stå där utanför och vara nyfikna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan väl ta med dig en doggy bag när du har smörjt kråset... som vi andra kan dela på. ;)

      Radera
  6. En snobbig meny tror jag dom har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara gåslever och kaviar, det är jag säker på. ;)

      Radera
  7. Nu har ni varit så vitsiga allihop så jag vet inte vad jag ska skriva. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ofta du blir mållös! ;) Du brukar ju alltid ha en egen oväntad twist på kommentaren, mycket uppskattad för övrigt. :)

      Radera