30 maj 2006

Släng dig i väggen, Elvis!

Idag har jag så mycket vaselin i håret att vilken 50-tals rockare som helst skulle bli grön av avund. Plitarna ska bort! Nu börjar det här bli rätt jobbigt. Jag har hållit på med den där starka kortisonlösningen i över en vecka nu och märker ingen större skillnad, annat än att utslagen har spridit sig. Finns det inga fler jäkla sjukdomar jag kan få?! %*& Det där sista tar jag tillbaka, för det finns det, och dessutom mycket värre. Det vore ju dumt att be om ´et. Här sitter jag och beklagar mig över lite eksem i hårbotten när det finns folk som inte har armar och ben, eller tak över huvudet och mat på bordet. Skärpning! Håll huvudet kallt och fötterna varma... och stadigt en bit ovanför marken så ordnar det sig! Ynka tre veckor kvar nu. YIHAA!! för att citera den blinde pensionerade militären Frank Slade, spelad av Al Pacino, i En kvinnas doft från 1992. Vilken rollprestation! Filmen kvalificerar sig helt klart på min 10 i Top-lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar