14 augusti 2006

Det finns fler aktörer

i det mexikanska valet... eller snarare i det långdragna efterspelet. På bloggen som Julio Sueco rekommenderade mig häromdagen stod det om en sajt för en gift shop i USA som har startat en kampanj (+ insamling) mot rösträkningen och för att stödja högerkandidaten Felipe Calderón under namnet Mi voto fue limpio = Min röst var fläckfri. Om det nu var så, låt oss kontrollera det då! Hjälp från oväntat håll kanske man inte skulle säga för grannen i norr har ju vissa egna erfarenheter av presidentval och röstomräkningar. Där räknade man ju tills rätt man vann om jag inte minns fel.

4 kommentarer:

  1. gracias por el vínculo, se agradece ;)

    SvaraRadera
  2. ¿Compa? Det ord kan få folk använda eftersom det används mest på de norra delstater i Mexiko. ¿En qué estado de la república te encuentras?

    SvaraRadera
  3. Är det så? Det visste jag inte. Jag har hört det i D.F. men jag vet ju inte vad folk kommer ifrån. Me encuentro en el reino sueco.

    SvaraRadera