3 december 2006

Mi jardín es su jardín - Min trädgård är er trädgård







I den lilla staden Boquete nära den costaricanska gränsen i Panama finns ett privat hem med en mycket speciell trädgård som är en populär turistattraktion. Ägaren är en pensionerad elbolagsdirektör som har tjänat stora pengar på sitt företag och vill "ge tillbaka något" till de lokala. I trädgården finns, förutom alla vackra blommor och buskar, målade djur och andra figurer, en pool och en lekpark. Man kan besöka delar av huset också. Det kostar inget.

Panama-länkar på olika språkPanamas officiella turistbyrå IPAT, Instituto Panameño de Turismo, engelska och spanska
Guía del mundo spanska
THE WORLD FACTBOOK engelska
Alfa Travel Guide svenska

4 kommentarer:

  1. Fy, vad fint! Ett litet paradis, verkligen.

    SvaraRadera
  2. Ja, gissa om jag längtar tillbaka. Det finns mycket mer att se i Boquete men det får jag ta någon annan gång. :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt trädgård! Så skulle jag gärna bo :)

    SvaraRadera
  4. Visst är det vackert, men all den här grönskan kräver mycket vatten för att blomstra och då kan ni tänka er att det regnar en hel del. Jag var med om världens åskväder när jag var i Boquete. Himlen bokstavligt talat öppnade sig och efter några minuter forsade det på gatorna. Efter ett idogt regnande kom solen fram och sedan var det så här vackert igen. Så allt har sina sidor.

    SvaraRadera