8 januari 2007

Mayaruiner i Guatemala

13 kommentarer:

  1. Hej
    du är en av vinnarna i min utmaning:
    http://www.kulturbloggen.com/2007/01/fem_vinnar_utse.html
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  2. Jeeeee, vad kul! Ska genast kila till din blogg för att ta emot apploderna. :)

    SvaraRadera
  3. Dit vill jag!
    Jättefin bild förresten!

    SvaraRadera
  4. Tack Haydee, jag gillar det här trädet. Vet inte alls vad det är för nåt, men vill hemskt gärna veta om någon annan har koll på det. Det ser inte ut som tulpanträd för de är tätare. Nej, ingen idé att jag gissar. Hoppas få svar på det. Tänkte skriva om mayaruinerna i Tikal nån dag.

    SvaraRadera
  5. Du var en riktig hejare på bloggutmaningar... :)
    Titta in hos mig och inkassera fler gratulationer.

    SvaraRadera
  6. Saom: Neeej, är det sant?! Min tredje vinst! Jag borde ta några trisslotter, tror jag. HAHA! Jag ser framemot att få höra folkets jubel när jag kliver in hos dig. ;)

    Vargakvinnan: Ännu vackrare i verkligheten. :)

    SvaraRadera
  7. JA! Skriv gärna om Tikal. Är det inte svârt att ta sig dit? Det ligger väl precis mitt i djungeln?

    SvaraRadera
  8. Nejdå, det är inte svårt alls. Skulle vilja säga att det är väldigt lätt, men det finns faror på vägen... nej, nu ska jag inte avslöja för mycket.

    SvaraRadera
  9. Pumans dotter: Fatta att jag bodde i Guate i två år men hann ändå aldrig åka till Tikal. Illa. Måste åka tillbaka och göra alla turistgrejer någon dag. Tills dess så bjuder jag på middag på bloggen idag. Kom över.

    SvaraRadera
  10. Visserligen ligger det lite avsides, i alla fall om man ser det från Antigua-hållet (nu vet jag inte var du var med de flesta som besöker Guate hamnar där nån gång), men det är ingen ursäkt! ;D Tack för inbjudan!

    SvaraRadera
  11. Tro det eller ej men jag bodde faktiskt i Guate city i två år. Fast jag hängde rätt mycket i Quetzaltenango, Quiché och San Marcos. Och på playan på helgerna förståss. Ajjaajjajaj... jag saknar mitt guate.

    SvaraRadera
  12. Vilken bloggfest hos dig! Tack för senast! Eller den kanske fortsätter än... i tre dar som sig bör. =) Jag längtar konstant tillbaka till Guate.

    SvaraRadera
  13. Ja, skriv om Tikal! Det låter som något jag verkligen vill höra mer om!

    Tyvärr så är jag inte så duktig på att känna igen träd och andra växter.. =/

    SvaraRadera