27 mars 2007

Vem vill bli bloggmiljonär?

Inför 2-års jubileet av Pumans dotter den 11. maj 2007 utlyser jag en bloggtävling. Berätta för mig med högst tio ord varför jag borde läsa just din blogg. Skryt och skämta gärna om du känner för det men tiggeri och fjäsk undanbedes! Möjligen kan jag tänka mig att ompröva det sistnämnda om det kommer i form av kontanter.

Endast ett bidrag per deltagare. Oseriösa bidrag diskvalificeras. Använd kommentarsfunktionen till att presentera ditt bidrag. Vinsten består av en trisslott med möjlighet till att bli Sveriges första bloggmiljonär. Jag som enväldig domare och jury väljer den bästa motiveringen. Beslutet kan inte överklagas. Vinnaren publiceras på årsdagen och vinsten levereras brevledes mot löfte om att inte avslöja eventuell vinst på trisslotten.

Låter det som ett aprilskämt?
Ja, men kolla då en gång till i almanackan!

28 kommentarer:

  1. Den tål att tänka på! - ja vid närmare eftertanke kan de fem orden kanske vara mitt tävlingsbidrag?! Ha! Man måste väl vara LITE kaxig... eller hur?

    SvaraRadera
  2. ha,ha! Vilken kul idé! Hoppas du far manga minst lika roliga bidrag.

    SvaraRadera
  3. Klimakteriehäxan: Självklart ska man vara kaxig! Är detta ditt slutgiltiga svar? ;D

    Nadia: När kommer ditt bidrag?

    SvaraRadera
  4. Tar det har pa allvar och kanner att jag vill fundera ut nagot fornurligt innan jag ger mig in i tavlingen, man vill ju ha en chans att vinna ocksa! ;)

    SvaraRadera
  5. Det är bra! Klart att det är allvar. Idén kanske låter knäpp, men jag luras inte! :)

    SvaraRadera
  6. Kul idé! Här kommer mitt bidrag:

    Jag bor med âtta miljoner levnadskonstnärer.
    Titta in hos oss!

    SvaraRadera
  7. Tack för ditt bidrag, Anna! Kul, att nån vågar tro att det är sant. ;)

    SvaraRadera
  8. Jag vet inte, jag hoppas du läser min blogg ibland ändå.
    Grattis till jubileet.
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  9. Jag säger som Nadia , jag ska tänka ut något och förnurligt men sen kommer helt klart min motivering.
    Kul idé förresten

    SvaraRadera
  10. RS, tack tack! Det gäller att vara ute i god tid. ;) Sex veckor kvar till jubileet. Det är klart jag läser! Fast det blir inte så ofta som jag skulle vilja. Jobbet drar musten ur mig och just nu är jag dunderförkyld. Det är nog lördagspromenaden runt Djurgården som är boven. Det var nämligen svinkallt och blåste ända in i märgen. Ska ta och bädda ner mig nu.

    Thérèse: Det ser jag fram emot! Sprid gärna ordet. :)

    SvaraRadera
  11. Bloggmiljonär vill jag förresten väldigt gärna bli. Då kunde jag fortsätta och blogga hela dagarna och min blogg skulle bli ännu bättre:)
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  12. Oj oj oj vad svårt. Jag får göra som Nadia och Thérèse: återkomma, helt enkelt.

    SvaraRadera
  13. Kul tävling, här kommer mitt bidrag då ^^

    "När du har besökt den kommer du ändå vilja återkomma"

    SvaraRadera
  14. Haha, förlåt, vad dum jag är. Glömde ju länk till bloggen...
    http://millstone.bloggspace.se

    SvaraRadera
  15. Kul grej! Självklart vill jag bli bloggmiljonär, och därför är detta min motivering till varför du måste läsa just min blogg:

    Om du inte redan vet varför, måste du läsa igen!

    SvaraRadera
  16. Deckare dagligen dryftas där
    diggar Du det?
    Dra då dit!
    ------------
    Kul idé.Måste ju bara lämna ett bidrag./hälsn Gunnar

    SvaraRadera
  17. Undrar om jag vet vad jag har gett mig in i... Det här kommer att bli svårt!!!

    SvaraRadera
  18. Om du vill ha en rolig, sur, irriterande eller upplyftande bloggstund, så titta in hos mig.

    Antingen tänker du:
    * Åh, vilken tråkig självupptagen person - och så mår du lite bättre för att du känner dig mycket bättre/duktigare/roligare/intressantare/ödmjukare själv.
    * Eller också inspireras du till stordåd.
    * Eller också irriteras du över alla dessa bilder på ungarna som bloggaren (jag) uppenbarligen tycker är supersöta.
    * Eller också känner du igen dig och hittar din själsfrände.

    Jag finns på www.agrell.com. Välkommen in.

    SvaraRadera
  19. 10 ord?! Det är ju ingenting! Men okej, here we go:

    Sömntörstande småbarnsmamma med trotsig humor babblar träffsäkert svammel - klicka hit!

    SvaraRadera
  20. Ung kvinnlig student som lever ett liv i politikens värld.

    SvaraRadera
  21. cv: Blogga hela dagarna, vilken lycka! *asg* Fast det skulle nog bli tråkigt i längden. Psst, du kan vara rätt nöjd redan nu! ;)

    Linda, Nadia och Thérèse har inte funderat klart ännu så du kanske blir först. Inga xtrapoäng för det men ändå... ;)

    Millstone: Tack för ditt bidrag! :)

    Barajagjohanna: Jag tror att jag har läst din blogg vid nåt tillfälle. ;)

    Gunnar: Bockar & bugar, begåvat bidrag, bedömning befordras. :)

    Maria: Kul att du också är med! Jag tycker att du har en trevlig Barcelona-blogg. Du var väl inte dopad när du läste tävlingsreglerna? ;) Max 10 ord, som Camilla skriver.

    Camilla: Vem har sagt att det ska vara lätt, lite utmaning måste det ju vara. ;D

    Angelica: Tack för bidraget! Din länk funkar inte så jag kan inte kika in hos dig. :/

    SvaraRadera
  22. Ok.

    "Om Maria, Barcelona och Stockholm på www.agrell.com. Välkommen."

    SvaraRadera
  23. "Bli glad av god enkel mat, ibland finurligt upplagd på vackra fat"

    Detta är mitt enkla bidrag för att du ska besöka min blogg. Himla kul idé av dig! (Vart skickar jag mutorna?)

    SvaraRadera
  24. Det var bättre, Maria. :)

    Christina W: Det kan vi ta sedan, om du vinner. ;D

    SvaraRadera
  25. Aha! Det här kan man ju inte motstå...

    "I livets alla skiften -- crrlys blogg är skriften!"


    Ojojoj. Det ser ut som om jag tror att min blogg är ett slags livsbibel... men varför inte?! ;p

    SvaraRadera
  26. Jaa, vad kul med fler bidrag! Kom igen nu och följ crrlys exempel!

    Livsbibel är inte fy skam, men jag tycker framför allt att du är duktig på att formulera dig öht.

    SvaraRadera
  27. ... Då måste jag ju säga detsamma...! ;)


    Både som *blink blink* fjäsk och för att jag såklart menar det! :)

    SvaraRadera
  28. Tävlingen är nu avslutad.

    SvaraRadera