27 juni 2007

Puerto Viejo i Costa Rica

Inspirerad av Ninas Puerto Viejo-inlägg, vill jag ge min bild av Puerto Viejo... som alltså är en underbar liten by på Costa Ricas karibiska kust. På de här strandbilderna syns det inte, men jag har tidigare lagt ut en bild på svart vulkanisk sand nånstans på bloggen. Det ser jättehäftigt ut. Den nedersta bilden är byns busshållplats. Tyvärr syns inte texten (skylten som hänger från taket) men det står att människorna i Puerto Viejo tackar dig för ditt besök.




.

11 kommentarer:

  1. Ska vi ta en kopp kaffe pâ café La Tía? Lâter väl lockande när det regnar och är 12º i Stockholm :-D
    Bâde dina och Ninas bilder är underbara!

    SvaraRadera
  2. Mig behöver du inte fråga två gånger! När går nästa flyg? Det har ösregnat här hela dagen... fast nu när jag tittade ut fick jag se solen som är på väg ner, alldeles röd och den har färgat av sig på regnmolnen. Vackert!

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder att drömma sig bort med, när man inte kommer att ta sig dit på egen hand. Tack!

    SvaraRadera
  4. Âh, men det lâter faktiskt mysigt. Och Stockholm är fint!

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ett härligt ställe att besöka!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Det såg verkligen lockande ut som resmål!
    :)

    SvaraRadera
  7. Nadia och Gunnar: Det är mycket härligare än vad det ser ut att vara! Mina foton därifrån kunde ha varit bättre... :)

    SvaraRadera
  8. Det ser jättehärligt ut! Gillar skylten där en person med mörk och en med ljus hudfärg fikar tillsammans på caféet!

    SvaraRadera
  9. Christel: Anna Malaga och jag ska ta en fika där så du får hänga på! :)

    SvaraRadera
  10. Den fikan hade jag också gärna hängt med på

    SvaraRadera
  11. Självklart ska du med, Thérèse! Det tog jag för givet. ;)

    SvaraRadera