5 augusti 2008

Ordlös onsdag


Bilden ingår i kedjan Ordlös onsdag.

22 kommentarer:

  1. Oj en riktig vulkan. Var är detta ngnstans?
    Jag letar också efter ordlös onsdag. Har inte hittat än.
    Boel

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vulkan (?), den liknar Arenal tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilken bild! Din utsikt från köksfönstret? ;)

    SvaraRadera
  4. Läckert! Det ser nästan ut som den har en basker på sned :-) Gissar att det är en vulkan någonstans i sydamerika :-)

    SvaraRadera
  5. annorlunda bild!Känns spm en vulkan!Vart är det någonstans?Känns nästan som i Sicilien eller vid Mauritius...vacker bild!

    SvaraRadera
  6. Trodde först det var en vulkan, men det är ju ett vanligt ulligt moln. Fotot är så "rent".

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker, häftig och kanske lite skrämmande bild! :-)

    Var är vi någonstans?

    SvaraRadera
  8. Och efter ett vulkanutbrott måste det uppstå en massa ödehus, det är väl så du har tänkt... ;-)

    För det här är väl inte "bara" ett moln på ett berg, eller hur?

    //Erik i Vilanova

    SvaraRadera
  9. Puff, precis så ser det ut..

    SvaraRadera
  10. Ah, en vulkan! Jag gillar berg. När jag var i Ecuador missade jag i stort sett alla vulkaner för att det var så molnigt. Trist!

    SvaraRadera
  11. Å, ÄR det en vulkan eller ett "vanligt" berg med ett moln som seglar förbi? Och vart är det? Nyfiken!!!

    SvaraRadera
  12. Det var en vacker bild! En vulkan eller ett berg med ett moln framför? /Anette

    SvaraRadera
  13. Hejsan och tack för dina vänliga ord om min ordlösa bild.

    Var ligger den här vulkanen. Jag är ju van att titta upp mot Etna när jag är på Sicilien. Men Etna kan det inte vara för hon ligger inte vid havet och jag känner inte igen den.

    Kram

    SvaraRadera
  14. En vacker bergstopp eller är det en vulkan som de skriver trot det är det första jag skrev.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  15. Åhhh vad vackert!

    SvaraRadera
  16. BOELLA: Ja, helt äkta. Det här är från Atitlán-sjön i Guatemala - precis som bilden i min bloggpresentation (= header).

    Leta får man... det är inte så kul så jag funderar på att lägga ut mina bilder utan att länka nånstans. Kanske ha en egen fotokedja med Mr. Linky´s om intresse finns.

    NINA: Jo, det är en vulkan men jag har tyvärr inte koll på vilken. Det finns ju ett par att välja på (det kan vara San Pedro, Tolimán eller Atitlán). Satt på en båt från Panajachel till Santiago de Atitlán, en by på andra sidan sjön.

    SARA: I wish! Tyvärr är det från vardagsrummet... så ingen frukost med den utsikten. Man kan inte få allt här i världen. ;)

    SOBRI: Du menar att det är en fransman som har gått vilse i maya-land. ;) Centralamerika den här gången.

    MANDYSTOCKHOLM: Helt rätt känsla! Bilden är från Guatemala, inte så långt ifrån Stilla Havskusten.

    SvaraRadera
  17. MARIANNLOSTINLINE: Det ÄR en vulkan OCH ett ulligt moln. :)

    SARA: Det ser onekligen väldigt stillsamt ut men vulkaner är som bekant inte helt ofarliga. Som tur är går det att förutse utbrott med modern teknik numera.

    ERIK: Ja, självklart! Men svårt att koppla ihop det mer män som spanar efter kvinnor... som på din bild. =)

    Nej, det är både och - moln och vulkan alltså.

    FOTAVTRYCK I ASIEN: Som tur var hörde jag inget PUFFF när jag var där.

    DELLA: Jag är också väldigt förtjust i berg! Den dagen jag vandrade runt en gammal vulkankrater (som det var en sjö i) var det också grått och dimmigt - i Ecuador, menar jag. Det var nånstans norr om Quito nära Otavalo.

    SvaraRadera
  18. NINNIE och ANETTE: Det är nästan så jag börjar fundera själv... Jo, det är en vulkan. :)

    INGRID: Etna har jag "ogjort" ännu. Sicilien står rätt högt på önskelistan.

    LOTTAM: Jag gillar de blå färgerna på bilden. Om du sedan tar det gånger 100 - så vackert var det i verkligheten. Önskar dig detsamma!

    KAROLINA: Ingen dålig start på dagen att få beskåda detta.

    SvaraRadera
  19. Härlig bild dock lite skrämmande :-)

    SvaraRadera
  20. Frida: Kan inte annat än hålla med. ;)

    SvaraRadera
  21. Härlig bild! Ser inte alls farligt ut...bara vackert!

    SvaraRadera
  22. Tack Ninni! Du är nog den första som tycker det. De flesta tycker att den är lite läskig. Jag bara njöt när vi gled fram i båten tidigt på morgonen.

    SvaraRadera