30 januari 2009

Pumans dotter is FAB


Malin som kallar sig Sandbarnet och bloggar från Andalusien har förärat mig med den här tjusiga utmärkelsen. Med äran och berömmelsen kommer förpliktelserna: jag ska dels länka tillbaka till hennes blogg vilket jag gärna gör eftersom hon tillhör dem jag läser regelbundet, dels berätta om 5 saker som jag inte kan leva utan. Det var ingen lätt uppgift men jag gör ett försök. Bortser från syre, vatten och näring etc. plus andra viktiga saker som vi alla vill ha och behöver. Listar lite mer triviala saker med andra ord.

1. RESOR - "Att resa är att leva", sa H.C. Andersen. Vilken klok man! Och då menar jag resor av olika slag, både yttre och inre.

2. MUSIK - Jag har rätt bred musiksmak men avskyr skrikig modern jazz och dansband. House och liknande tillhör inte favoriterna heller.

3. KAFFE - Precis som Sandbarnet kan jag inte leva utan denna ädla dryck. Helst ska det vara café con leche. Inget skum, bara mjölk.

4. OMVÄXLING och UTMANINGAR - Man kan dö av leda.

5. GLÄDJE ÖVER ATT LÄRA MIG NYA SAKER - Att utvecklas är viktigt.

Tanken är också att berömmet ska skickas vidare. Det gör jag genom att säga: Ni är bäst! till alla som jag brukar kommentera hos. Känner du dig träffad, be my guest, och för detta vidare!

7 kommentarer:

  1. Jag behöver lite "uppåttjack" idag så jag roffar helt enkelt åt mig en bit av berömmet!

    SvaraRadera
  2. Det gläder mig att se att du får lite extra uppmärksamhet.
    Det är du värd.

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig träffad! :-) Får se om jag tar mig an uppmaningen....

    SvaraRadera
  4. Grattis till utmärkelsen. och jag tycker precis som du (och HC) att resa är att leva och kaffe är världens bästa dryck.

    SvaraRadera
  5. Grattis! Det är du värd!
    Dina 5 punkter är superba! Håller absolut med!

    SvaraRadera
  6. Svårt att säga emot... ;)

    SvaraRadera