17 oktober 2010

Svaren från bokhyllan

  1. Är du en man eller en kvinna? En riktig kvinna - Sara Arrhenius
  2. Beskriv dig själv. Kvinnan med de vackra händerna - Hanne-Vibeke Holst
  3. Hur mår du? För mycket lycka - Alice Munro
  4. Beskriv platsen du bor på. Mina drömmars stad - Per Anders Fogelström
  5. Vart vill du resa? Hon simmade i havet vid Guanagaspar - Shani Mootoo
  6. Beskriv dina bästa vänner. Kvinnor på ett tåg - Anita Nair
  7. Vad är din favoritfärg? Lila hibiscus - Chimamanda Ngozi Adichie 
  8. Vad är din bästa tid på dygnet? På väg till natten - Maria Hamberg
  9. Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? På spåret
  10. Vad är du rädd för? Jag låter mig inte skrämmas - Lydia Cacho
  11. Vilket råd vill du ge? Gå dit hjärtat leder dig - Susana Tamaro
  12. Vad är ditt motto? Jag vägrar dö nyfiken - Babben Larsson
Hittade listan nånstans på nätet men har tagit bort några frågor som jag inte har bra svar på. Upptäcker helt plötsligt att det finns en främmande fågel i skaran, Per Anders, resten är kvinnor. Bra så! Om du känner dig manad, skriv gärna en egen lista.

2 kommentarer:

  1. Men vilken rolig lista! Jag ska nog kopiera den och spara tills jag behöver något att klura på.

    SvaraRadera
  2. Haha, listomaner är vi allihopa, allihopa...

    SvaraRadera