12 december 2010

Bildligt talat

Bildligt talat

10 kommentarer:

  1. åh, det ser ut som ett sådant där spännande pussel där jag aldrig lyckas flytta bitarna rätt.

    SvaraRadera
  2. Oj kan det vara en bastant port? Undrar vad som finns bakom :)
    http://fotochip.blogspot.com/2010/12/bildligt-talat_12.html

    SvaraRadera
  3. Hantverkshjärnan på mig gick igång på detta...brodera detta på en tavla eller glasera på keramik...tror keramiken blir snyggast.

    SvaraRadera
  4. Är det för att det är blandat gamla och nya bitar som det är olika färg?

    SvaraRadera
  5. Om det är pussel så skulle jag älska att få klura och flytta bitarna så det blev rätt.
    Ger mej nämligen aldrig när det gäller sådana uppgifter:)

    annette

    SvaraRadera
  6. Mönstret blir en helhet, men stenarna och storleken på stenarna är olika. Lustigt!

    SvaraRadera
  7. Spännande sten bild som väcker nyfikenhet.

    SvaraRadera
  8. Undrar om det är stenar gjorda vid olika tillfällen eller om det är "bara" skilda stenarter som ger färgskiftnigarna.
    Undrar just var man hittar detta.

    SvaraRadera
  9. Sorry folks, jag har ingen aning. Det var inte jag som la pusslet! ;) För övrigt är det en pelare från (maya-)ruinstaden Teotihuacán som finns strax utanför Ciudad de México, inte alls långt ifrån den berömda solpyramiden.

    SvaraRadera
  10. Tänkte just Mexiko när jag såg bilden. Har besökt Teotihuacán, men minns inte just den här. :)

    SvaraRadera