1 februari 2011

TisdagsTema - underhållning

11 kommentarer:

  1. Hmm, det ser ut som Mérida i Mexico, men det kan väl vara precis var som helst i Mexico. Eller Kuba. Eller någon annanstans.

    SvaraRadera
  2. Haha, nu ser jag ju att du taggat med Kuba, så då är det ju faktiskt det. Och så har de ju guayaberas på sig också. Fast det har de ju ofta i Mexico också.

    SvaraRadera
  3. Guayaberan känns nästan mer mexikansk än kubansk (därom tvista de lärde, nu skulle kubanerna protestera hejvillt! haha) men den används flitigt i båda länderna och överallt i Karibien vad jag har sett. Det är alltså skjortan som männen har på sig.

    SvaraRadera
  4. Kan nästan höra din musikunderhållning i din bild...härligt.
    Å jäsiken vilken midja hon hade...där behövs ingen GI-kost inte...*skratt*

    SvaraRadera
  5. Kul att se tjejen som spelar gurka, ett underskattat slagverk (eller vad man ska kalla det). Hon kanske sjöng också?
    Lustigt att vad som ser ut som en vanlig vit kortärmad skjorta för mig som lekman har fått ett speciellt namn i regionen.
    För musikens skull vore det trevligt att resa till både Kuba och Jamaica någon gång.
    Svar på din fråga: Vad de sjöng, blandat, allt från Pink Floyd till Nationalteatern. Tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  6. Rantamor: Hon har inte fått smaka på dina goda biffar och andra läckerheter som du visar på bloggen. Då skulle du få se på andra bullar. ;)

    Erik: PF till Nationalteatern, det var ett brett register!

    Ja, hon sjöng. Det gjorde de allihopa har jag för mig. Gurkan heter güiro på Kuba. Skjortan ska vara just av den här raka modellen men den behöver inte vara vit. Det finns i flera färger och är ofta broderad.

    SvaraRadera
  7. Nej, nej, inte har jag sett ABBA på riktigt inte, men jag hade verkligen önskat att jag hade gjort det! Det hade väl varit nåt det!?
    Av din bild förstår jag att du varit i Kuba, det måste ha varit en intressant och härlig resa!?

    SvaraRadera
  8. Här lär man sig om både gurkor och skjortor. Dessutom ser dom ut att ha trevligt på bilden. Skulle gärna lyssna lite där. :-)

    SvaraRadera
  9. Musik av den sort jag verkligen tycker om och rycks med i!!

    Ha en skön kväll!

    annette

    SvaraRadera
  10. Härlig bild! vilken spelglädje, kan nästan höra musiken...!

    SvaraRadera
  11. Annelie: Vad tråkigt! Annars hade jag ju kunnat skryta med att jag nästankänner en som har sett dem live! ;)

    Della: Jadu, vad har gurkor och skjortor gemensamt? Nu vet vi det. ;)

    Annette: Mm, det är oftast trevligt när de kommer och spelar. Bara de inte är för "på" och inte spelar för högt. Det här var ju ute på en terass så det gick bra. :)

    Ninnie: Jag med. ;)

    SvaraRadera