30 juli 2011

Väggkonst i Campeche

Gillar du konsten? Här hittar du en bild till från Campeche.

7 kommentarer:

  1. Vilka vackra vanliga(?) människor uppåt vägga!
    Nej, inget jobb ännu.HAr turen att kunna skicka maken till jobbet så jag får ytterligare en vecka till med lilla dottern hemma i stan. Lyxigt värre!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gillar verkligen den här typen av väggkonst som visar vanliga människor, massor av detaljer att titta på!

    Får nog lugna ner mej med resandet, kanske tar en dag till Stockholm i veckan, sedan skall jag åka på lyxsemster ett par dagar nästa helg.
    Jag och en kompis spelar på travet för 100 kronor i veckan, på knappt ett år har vi i alla fall fått ihop en pott på ca 6000.
    Vi skall åka upp till Gammelgården i Sälen, vandra lite och så har vi helpension med frukost, lunchpaket och två trerättersmiddar.
    Det är lyx det, tycker i alla fall jag;)

    Ha det gott!

    annette

    SvaraRadera
  3. Jag ÄLSKAR konsten och kan inte se mig mätt på den. Hoppas du har fler målningar på lager:-)))

    SvaraRadera
  4. Är detta alltså typiskt för Campeche? Häftiga målningar, så långt från meningslösa graffiti-taggar!

    SvaraRadera
  5. Rajson: Lyckodig som har semester kvar. Du kan väl tycka lite synd om mig åtminstone. ;)

    Annette: Så kul för er! Inte visste jag att det är travet man ska satsa på för att få ihop resepengar. Jag har ingen koll på hästar, tyvärr.

    BP: Njaa, det är dåligt med det. Tror att jag har visat dem jag såg i Campeche. Fler muralfoton har jag men de har ngt mörkare motiv vad jag minns.

    Klimakteriehäxan: Om det är typiskt för Campeche vet jag faktiskt inte men så här stora målningar har jag inte sett på annat håll i Mexiko... inte som jag minns nu, bortsett från t.ex. Riveras verk. Det kan mycket väl finnas. Mexiko är stort!

    SvaraRadera
  6. Det där var riktigt snygga målningar! Fröjd för ögat =)

    SvaraRadera