10 december 2011

Skyltsöndag - expats

6 kommentarer:

  1. Ja dessa expats!!! De behöver sina vattenhål - uppenbarligen. Personligen har jag då aldrig förstått att man flyttar till säg Spanien för att umgås med sina egna landsmän, bildar en koloni liksom, som penschiarna verkar vara så extremt bra på. Nej det är nog ingenting för mig.
    Om jag skulle flytta till ett annat land då vill jag ju möta "urinvånarna", inte mina egna landsmän som jag precis har lämnat...

    PS. Fotot kunde inte ha varit mera passande. Å du: det var en härlig känsla att nå Toppen på berget i Alicante... smakar det så kostar det eller i det här fallet var det nog tvärtom;-) DS

    SvaraRadera
  2. Finns det inget spanskt i Spanien?? Här visar du bilder som antyder något helt annat än att vi är i Spanien. Rätt praktiskt egentligen att samla allt på ett ställe. Klart billigare än att flänga hit och dit för att få se saker.

    SvaraRadera
  3. Irländarna är bra på att dra med sig sin pubkultur dit de flyttar. Fast i vissa lägen verkar det räcka med att de har Guinness för att det ska vara ”irländskt”. Och naturligtvis finns det en ”The Duke” i Dublin, förmodligen förebild till stället på bilden.

    SvaraRadera
  4. Finns det egentligen någon (större) stad utan en irländsk pub? Jag ytterst tveksam. ;D

    SvaraRadera
  5. Awesome! Inget fel på irländarnas kultur. I vart fall inte när det gäller öl och sång.

    SvaraRadera