1 januari 2012

Ett stycke bloggutmaning

Löften är till för att hållas! Annars är det ingen mening liksom... Frågorna nedan fick jag av Elisabeth ngn gång på stenåldern och nu är det dags... eller hög tid kanske det heter:

1. Varför började du blogga? Ja du, det minns jag knappt för det var så länge sedan, våren 2005 om jag inte minns fel. Gillar att prova nya saker så det var väl nåt sånt.

2. Vad har du för mål med bloggen? Mål och mål... nej, inga mål, mest tidsfördriv och annat som bloggandet ger. Vill du ha ett mer utförligt svar så finns det här. Jag har bloggat så länge att det mesta redan är sagt.

3. Vilka bloggar följer du? Rätt många mer eller mindre regelbundet, de flesta sedan lång tid tillbaka. Det blir bara fel om jag börjar lista dem och glömmer någon jag absolut inte vill glömma. Kan nämna i sammanhanget att jag är grymt besviken på att jag inte kan rekommendera inlägg från Google Reader längre sedan de gjorde om och jag vet inte hur jag ska lösa det... jag har ju min reklampolicy att tänka på t.ex.

4. Vad har du för favoritfärg? Varierar men just nu gillar jag blått i olika nyanser.

5. Vad har du för favoritfilmer? Svårt! Varierar också men för att säga ngt drar jag till med Frozen river, Gråta med ett leende, Att återvända och Babel.

6. Vilka länder drömmer du om att besöka? Oj, den listan är lång och omöjlig att prioritera så jag skriver dem som först dyker upp i huvudet: Madagaskar, Cap Verde, Guadaloupe och en massa små Stillahavsöar.

4 kommentarer:

  1. Att du har varit med som bloggare sedan 2005 hade jag ingen aaaaaning om. Har ju "bara" följt dig i ett år eller så.
    Åsså visste jag inte ens att Google Reader fanns. Bäst att googla, det är ju mörkt ute och det regnar = lagom tidsfördriv alltså.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är "gammal i bloggvärlden" och det känns rätt ofta nuförtiden att jag inte har så mycket mer att tillföra. Har på nåt sätt sagt det jag har att säga. Det blir mest foton. Det är visserligen kul också men jag saknar skrivandet (som jag inte har tid till och folk har inte heller tid att läsa).

    Eftersom du inte känner till GR undrar jag vilket verktyg du använder till att läsa bloggar.

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa dina svar! Jag tror att jag följt din blogg sedan 2006/2007 någon gång. Det känns inte så länge alls dock.

    SvaraRadera
  4. Det är som igår... och samtidigt för länge sedan. ;)

    SvaraRadera