9 november 2012

Veckans fönster - datoriserat

Till Veckans fönstertema har jag valt en bild från Amsterdam. Inför resan dit i våras bokade jag boende via booking.com. Har anlitat sajten tidigare och alltid varit nöjd. Den här gången strulade hotellet (bokningen försvann) men historian fick ett lyckligt slut tack vare all hjälp från personalen på booking.com. De var mycket hjälpsamma och måna om att jag skulle få en bra vistelse i Amsterdam. Jag fick förslag på boende via e-post och kunde tacka ja efter att ha tittat på andra alternativ på nätet. Tänk om vi hade fått reda ut detta på telefon!

16 kommentarer:

  1. brukar också använda mig av denna sight.
    Har fungerat perfekt så här långt!
    JApp. finsk SISU är väldigt bra att plocka fram ibland!

    SvaraRadera
  2. Ja men se där, du har ju hittat ett datoriserat fönster, duktigt. Kul också att det kommer från utlandet :0)

    SvaraRadera
  3. Jag har bara hört gott om den siten, bra tolkat också :-)

    SvaraRadera
  4. Passande..så perfekt och en sann berättelse därtill..det är nice när man får hjälp..

    SvaraRadera
  5. Himlarns bra att du klickade fast den bilden när du var där ;-))

    jag var "bara" på jobbet ....

    SvaraRadera
  6. Det var en ren slump att jag sprang förbi här... lite komiskt iom att det var strul innan resan. Självklart fotade jag och nu kom bilden till användning. Ibland har man flyt. :)

    SvaraRadera
  7. Så booking.com har sitt säte i Amsterdam? Eller det är kanske bara någon filial? Har faktiskt bara surfat in där och letat någon enstaka gång men har hittat bättre priser på annat ställe så jag övergav booking.com.

    Förresten har jag noterat du använder bahnhof. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvudkontoret ligger i Amsterdam (det hade jag ingen aning om, googlade på det av ren nyfikenhet) men i ärlighetens namn ser den här byggnaden mer ut som en filial.

      De allra billigaste budgetalternativen finns inte att hitta på booking.com. Det beror lite på vad man är ute efter men för att hitta bra mellanklasshotell tycker jag att sajten är alldeles utmärkt. Och så gäller det att ha lite tur också. När jag bokade till Portugalresan senast hittade jag t.ex. 4-stjärnigt för 419 kr per natt (och sviten på det moderna högklassiga hotellet var som en mindre lägenhet). Om jag söker en hostel t.ex. använder jag andra "kanaler" eller fixar det på plats.

      Jasså, du håller koll på vad jag använder för leverantör, haha. Det var länge sedan jag snokade i min statistik (har inget verktyg till bloggen just nu, tog bort det vid ommöbleringen) men jag visste faktiskt vad du använde också. Försökte bara vara lite fin i kanten. ;)

      Radera
  8. Jag har också bara bra erfarenheter av Booking.com. Positivt att de dessutom kunde bidra med lösningen till din fönsterbild på veckans lite kniviga tema!
    Jättestort tack för ditt grattis till mitt Photo Walk-pris

    SvaraRadera
  9. Smart tolkning och verkar som ett bra tips.
    Knepigt tema som du löste som en dans. :-)

    SvaraRadera
  10. Vilken superb reklam för booking.com ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det bidde så... men det finns ingen baktanke. Egentligen gillar jag inte reklam på bloggen men det går inte att undvika helt. :)

      Radera
  11. Den datoriserade världen är "behändig" ibland. Nackdelen är förväntningar på omedelbart resultat - eller att "något" försvinner i cyberrymden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en klok reflektion. Vi förväntar oss lite för mycket ibland. Allt är inte perfekt, inte ens i cyber space. ;)

      Radera
  12. Tänk vad mycket vi gör via internet numera. Så mycket vi kan få reda på själva och jämföra med. Helt otroligt!

    SvaraRadera
  13. Vi har använt dom flera gånger och bara varit nöjda. Det har stämt med dom omdömen som tidigare besökare på resmålen har gett.

    SvaraRadera