2 augusti 2013

Ordlös lördag - bubbla

20 kommentarer:

  1. Tänkte tanken jag med, har samlat på mig några stycken i arkivet. Gillar kontrasten mellan bilarna och mellan bilarna och det färggranna palatset eller vad det nu är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Convento Franciscano de San Antonio de Padua i Izamal, alltså ett fransiskanerkloster. Klostergården är enorm, näst störst i världen efter Petersplatsen i Vatikanen. En pelargång bestående av 75 valvbågar omger gården som har en yta på nästan 8000 kvm.

      Radera
  2. Minsann, där är den :) Men det tog ett tag innan jag såg den :) Det fanns ju mer i bilden liksom! Fast jag är en bubbla-gillare av stora mått!
    Sv: Tillbaka på hemmaplan om en vecka - förhoppningsvis med massor av bilder :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt framför näsan på dig... kan inte få allt serverat... och det skulle ju vara ordlöst. ;) Ser fram emot att få kika på bildskörden. Sköt om dig du med!

      Radera
  3. Finns det sådana bubblor i Mexiko också? Ja, varför skulle det inte göra det! Jättefin bild med rena linjer och färger jag gillar!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, massor! VW kom till Mexiko på 1950-talet. Minns att jag tyckte att det var så festligt att det vimlade av grönvita taxibubblor i Mexico City. De är gröna med vitt tak. Googla så får du se! :)

      Radera
    2. Alltså, JAG var inte i Mexiko på 50-talet... =)

      Radera
  4. En "Bubbla" har vi väl alla kört- eller? Nostalgi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, inte jag. Men jag har suttit i en några ggr, inte minst i Mexiko. :)

      Radera
  5. Söt liten bubbla. Tror du den skulle passa att måla i rosa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. In your dreams maybe, haha. Om jag fick välja skulle den vara knallröd mot den där bakgrunden. Annars tycker jag att de gröna med vitt tak ser roliga ut, speciellt när de är många... ungefär som massor med små myror bärandes på blad... fast de tutar oavbrutet också. :)

      Radera
  6. Ha, ha, vilken bubbla. Suverän lösning på temat!

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den! Får mig att tänka på den där bilen med ögonlock... äsch, minns inte vad den heter.

      Radera
  7. En bubbla är alltid rätt!
    Av någon obegriplig anledning får bilden mig att tänka på min egen guldbubbla ;) Inköpt begagnad för evigheter sen och den mest opraktiska bil jag haft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du haft en guldbubbla?! Hihi, låter som 70-tal... var den med blommor på? :)

      Radera
  8. Vilken härlig bild med den lilla bubblan i mitten;-)
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  9. Fiffig lösning!! o vacker med kontrastrikt "palats"!

    SvaraRadera
  10. Ja det där är ju den snyggaste bubblan :)

    SvaraRadera
  11. Oh ja en bubbla. En sådan gul 61/62 har jag haft fast då hade jag inte körkort, men körde ändå:D Finfint bidrag.

    SvaraRadera