11 maj 2006

1 års jubileum

TADAA! Upptäckte precis att det är exakt för ett år sedan idag jag startade denna blogg. Igår såg jag en intressant affisch på tåget: HAR DITT LIV BLIVIT SOM DU HADE TÄNKT DIG? Hhmm, en del bättre och annat sämre, men blogglivet har inte varit så händelserikt som jag hade hoppats på. ”Det blir inte roligare än vad man gör sig” är ju en gammal sanning så det gäller att anstränga sig lite mer, trots att det mesta kretsar kring den stundande México-resan just nu. Men hur ska denna årsdag firas? Vädrets makter har jag tyvärr inte på min sida (regndropparna på fönstret här bredvid uppgår snabbt räknat till fler än 101) så det får bli en inomhusaktivitet: tänkte gå på en föreläsning om maya på Latinamerikainstitutet ikväll. Den smaskiga chokladtårtan och det goda kaffet (knappast rättvisemärkt men gott i alla fall) efter en härlig långpromenad på soliga Djurgården igår får stå väl för resterande delen av festligheterna. Tänkte passa på att köpa en resehandduk när jag ändå ska in till stan. I kartaffären har de nog också den där mexikansk-spanska frasboken, som jag är lite nyfiken på. Vore roligt att bläddra lite i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar