24 maj 2006

Hur kallt är det i Sierra Madre?

Ett mysterium än så länge, men det ska jag ta reda på så småningom. Sovsäck är ett måste har jag fått veta och det ska bli ett sant nöje att få släpa runt... NOT, när det är närmare 30 grader varmt på andra ställen. Fram och tillbaka... NEJ, ingen sovsäck för min del. Det går att köpa filtar i San Cristóbal och dom kan man ju lämna där sedan när vi åker vidare, tillsammans med liggunderlaget. Resehandduken är förresten helt suverän: lätt och nätt & torkar fint. Testade den igår. Sarongen tar jag också med mig, kan vara bra att ha något att skyla sig med.

Här sitter jag och "ritar och berättar" fast jag borde skriva redovisning om magisk realism så att pennan glöder... ok då, tangentbordet ryker. Jag är världsmästare på att skjuta upp saker och ting. Låtsas att de inte finns är rätt effektivt också. Fick resultat på min andra kurs igår och svävar på små moln fortfarande. Jag lyckades skrapa ihop 33 puntos av 35. ¡Pura vida!
Svaret på frågan lär vara mellan +10 och +15 grader nattetid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar