17 januari 2007

Bloggportalen slår upp dörrarna

Nu har portarna öppnats till nya fräscha Bloggportalen. För mig som har tummen mitt i handen när det gäller tekniken framkallar det inte bara glädje utan snarare skräckblandad förtjusning... ja, det är roligt att överdriva lite. Hur som helst, mina senaste inlägg kommer inte upp på portalen så som de borde göra utan går och gömmer sig ibland och då har jag resonerat mig fram till att det kanske är något fel på min Atom-feed. So far so good. Nu har jag validerat den och då visar det sig att den visst är ok, men kan orsaka problem för vissa... och där tar det stopp för mig. Jag har ingen aning om vad jag ska göra åt det eller ska jag orka bry mig eller ska jag gå och fika. Hjääälp!

Jag har placerat min blogg i Stockholm bloggkartan.se.

6 kommentarer:

  1. Jag har också haft problem med att inte alla inlägg syns där. Vet tyvärr inget om vad man kan göra åt det. Är inte så förtjust i Bloggportalens nya utseende, men jag vänjer mig nog.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att den är rätt fräsch, men det tar väl ett tag innan man vänjer sig vid alla kolumnerna och så. Fördelen med utseendet är att fler bloggar syns och inte bara de mest besökta och om/när de senast skrivna inläggen kommer upp är det också en förbättring.

    SvaraRadera
  3. Aha - nu ser jag det!
    Oteknisk är mitt andra förnamn.. har du lyckats fatta om man kan lägga upp knappen som en länk nu, istället för i ett inlägg?
    Jag tycker det ser lite rörigt ut, men jag vänjer mig nog snart.

    SvaraRadera
  4. Ja, har länkknappen i ramen under Bloggsaker. Just nu ser det ok ut så jag hoppas att det håller i sig.

    SvaraRadera
  5. Fatta? Vad är det för nåt? Jag läste lite slarvigt så jag svarade inte riktigt på din fråga... jag har alltså lagt länkknappen där i ramen, men jag VET INTE om det räcker för att statistiken och allt annat jox blir rätt. Hoppas det. :)

    SvaraRadera
  6. Nej, det höll inte i sig. När jag sparade ett gammalt inlägg efter att ha gjort vissa ändringar, då försvann de andra "tidigare inläggen" i portalen. Mysko! Finns det ingen vänlig själ som har någon lösning på detta?

    SvaraRadera