7 januari 2007

Bloggutmaning - hemligheter och lögner

Nu är det dags att avslöja sanningen.

1. Jag har trängts med Linda Lampenius på en toalett.
1 av 21 trodde att det här var osanning. Jag och den finska violinisten umgås visserligen inte i samma kretsar men visst har jag trängts med henne på en toalett. Det var i ankomsthallen på Arlanda flygplats. Vi hade båda bråttom från Helsingfors-flyget och hon hann före…

2. Jag har fikat med Orup.
12 av 21 röstade på det här alternativet. Att det skulle vara så svårt att tro på! Ja, det är alledeles sant, många gånger till och med. Vi har suttit vid samma kaffebord eftersom vi jobbade på samma ställe för en massa år sedan. Det var innan han slog igenom som artist. Anna i Malaga: Nej, inte riktigt min stil, men han sjöng aldrig vad jag minns. Däremot blev han nog inte så glad när ingen av oss andra hade hört talas om hans band Ubangi.

3. Kungen har lånat en penna av mig på ett scoutmöte.
Bara 2 av 21 genomskådade mig och jag måste säga att jag är rätt stolt över det. Kungen har säkert varit på många scoutmöten, eftersom han har varit scout i hela sitt liv och är till och med hedersmedlem i Scoutförbundet, men jag har aldrig deltagit i den verksamheten. Det finns alltså inte en uns av sanning i detta påstående.

4. Jag har tillbringat en natt med en boliviansk tennisstjärna.
5 av 21 trodde inte på det här alternativet men det spekulerades också hejvilt om vilken sport han egentligen ägnade sig åt. Det här alternativet var roligast eftersom det finns så mycket man skulle kunna ifrågasätta här. Hursomhelst, det hände för några år sedan och är alltså sant. På nattflyget till La Paz satt jag bredvid en boliviansk tennisspelare, åt uppvärmd pizza (så romantiskt var det!) och småpratade. Han berättade om sina turneringar och nämnde också att han var boliviansk mästare. Jag hade kanske tagit hans historier med en nypa salt om det inte hade varit för att flygvärdinnorna var alldeles till sig av förtjusning och folk runtomkring vände sig om, viskade och log.

5. En chefsekonom på FN har lärt mig att baka piroger.
Att jag skulle ha bakat piroger med en FN-ekonom var det ingen som ifrågasatte och visst är det sant. Bara 1 av 21 trodde att jag har oanade talanger i köket, men det kan jag inte skryta med, utan det var läraren och föreläsaren på en Latinamerika-kurs som invigde oss i det argentinska kökets hemligheter. Pirogerna blev riktigt smarriga.

And the winner issssss: VIDA LATINA och LENA I LATINAMERIKA
Hedersomnämnande till La petit Haydee och Bim som vågade gå mot strömmen.

12 kommentarer:

  1. Tack för hedersomnämnandet! Jag är mycket stolt över det. :)

    SvaraRadera
  2. *asg* Gissa om jag blev besviken pâ 4:an!

    SvaraRadera
  3. Jag är ledsen att jag gjorde dig besviken, Anna, men jag ville ju inte ljuga. ;)

    SvaraRadera
  4. Jadu "pumans dotter", jag gissade fel på din och du gissade fel på min:-)

    SvaraRadera
  5. Ååååå jag vinner aldrig! Men jag har väldigt kul iaf ;)

    SvaraRadera
  6. Och jag håller med haydee! ;-)

    SvaraRadera
  7. Vilken smart lögn! Otroligt trovärdig! (säger den gamle scouten som träffat på kungen både en och tre gånger).

    SvaraRadera
  8. Det är flera som ljugit om kungen i den här utmaningen... det hade jag aldrig vågat! Tänk om säpo sitter och googlar efter misstänka aktiviteter och ser! Det är också därför jag gick på den här lögnen. Tror jag.

    Undrar om nån ljugbloggat om Silvia? Kungabarnen?

    (Får se nu om länken funkar denna gång, jag och blogger går inte bra ihop.)

    SvaraRadera
  9. saom: Visst var det! Säg nu inte bara att jag är proffs på att ljuga...

    salt: Nej, nej, det har de inte tid med. De håller på att läsa Madame Terror som de fick i julklapp hela bunten. Vi får se om några veckor kanske de vaknar till liv. ;)

    SvaraRadera
  10. Jippiiiii! Jag vann!!! Haha, tack för en kul tävling, Puman!

    SvaraRadera
  11. Grattis, grattis! ¡Felicitaciones!
    Kul att du var med! Jag hade också roligt. :)

    SvaraRadera
  12. Haha, sjutton också!!! Trodde den var solklar...


    Utmaningen är förresten avslöjad hos mig med nu :-)

    SvaraRadera