21 januari 2007

Frågor till icke-levande personer

Lördagsutmaning på en söndag? Går det för sig? Ja, lite flexibel måste man ju vara.
Christina och RS på Kulturbloggen har utmanat mig att svara på följande:

Om du fick träffa 4 personer som inte lever idag vad du skulle vilja fråga dem?

Det finns många frågor jag skulle vilja ställa och många människor jag skulle vilja
ställa till svars, men efter en del funderande kom jag fram till de här fyra.


1. Moder Teresa Vad tycker du är viktigast i livet?

2. Frida Kahlo Vad såg du hos Diego egentligen?

3. Klara Pölzl Hur var din son när han var liten?

4. Drottning Christina Hur tror du att världen ser ut om 350 år?


Jag utmanar alla som läser detta att svara! Lite extra nyfiken är jag på vem och vad Thérèse, Anna, Nadia, Johanna, Annelie, Haydee, Sukha, Lena, Sassa,Vargakvinnan, Annika, Linda, Nejma, Linda och Mimo skulle fråga.

19 kommentarer:

  1. Vilka spännande frågor ... och vilka hisnande svar man skulle kunna få ... önskar dig en skön söndag :)

    SvaraRadera
  2. Intressanta frågor som skulle kunna få spännande svar.
    Jag avstår från utmaningen då mina frågor är av det privata slaget till de som levt före mig.

    SvaraRadera
  3. Rolig utmaning! Jag måste fundera under dagen innan jag kan dela med mig av mina frågor. Personerna är ganska givna, men bara en fråga... det blir svårt.

    Jag skulle också gärna vilja veta vad Frida såg i Diego!

    SvaraRadera
  4. Christina: Ja, jag önskar verkligen att det fanns facit. Ha en bra dag du med!

    Christina W: Jag förstår dig, hade gjort likadant. Privatlivet avhandlas på annat håll. :)

    Annelie: För mig fanns inga givna personer. Oj, vad jag slet mitt hår innan jag kom fram till de här fyra. Det enda jag visste var att ville lyfta fram fyra kvinnor.

    SvaraRadera
  5. Jag hängde på, alldeles oombedd! Hade kunnat också kunnat tänka mig drottning Kristina men tog bort henne till sist.

    SvaraRadera
  6. Klimakteriehäxan: Ja, men det var ju trevligt! Utmaningen gäller alla läsare! Ska in och kika på dina frågor. :)

    SvaraRadera
  7. Tack för utmaningen! Jag ska försöka komma på några frågor, men tro det eller ej så har jag jättesvårt att komma på några döda personer för att börja med!!! :) Jag återkommer om/när jag blir klar!

    SvaraRadera
  8. Klurigt...Det har tal att funderas pa. Och det skall jag nog gora nar jag kommit hem. Over en tallrik kottbullar :)

    SvaraRadera
  9. Hehe, jag undrar ocksâ vad Frida sâg hos Diego. Jag har svarat nu.

    SvaraRadera
  10. Haydee: Du tänker mer på de levande du. Inte helt fel kanske...

    Nadia: Ät inte för mycket bara för då kan du inte tänka klart. ;)

    Anna: Visst hade det varit roligt att veta! Hon såg visserligen "det" hos många, inte bara i Diego, men det var just deras relation som var mest intressant.

    SvaraRadera
  11. Nu har jag svarat!

    SvaraRadera
  12. Oj, jag blev så paff när jag såg din utmaning, min blogg har varit offline sen i fredags ;)

    Det får bli ett måndagspyssel för min del. Då har jag ju kvällen att fundera ut intressanta personer, det finns många att välja mellan...

    SvaraRadera
  13. Det är lugnt! Det finns inget bäst före datum på frågorna. :)

    SvaraRadera
  14. Nu har jag postat mina frågor :-)

    SvaraRadera
  15. Så, nu har också jag fått skrivet mina frågor till de döda vetenskapskvinnor och vetenskapsmän jag valt.

    SvaraRadera
  16. Vad kul att du fick så många att hänga på denna riktigt svåra utmaning!

    SvaraRadera
  17. Sassa, du ställde dem mot väggen verkligen. :)

    Lotten, det tyckte jag med. Men inga fler som ville träffa Aristofanes vad jag vet. (Lotten hade dejt med honom på sin blogg)

    SvaraRadera
  18. Tack, jag ska klura lite!

    SvaraRadera