18 mars 2007

Filmtips för regniga dagar

Regnet bara öser ner... och jag behöver inte ha ett dugg dåligt samvete för att jag sitter och bloggar. Vart den där lovade snön tog vägen vet jag däremot inte... inte för att jag saknar den för det gör jag inte!

Såna här dagar är det skönt att sitta i soffhörnet och läsa en god bok eller se en bra film. Häromveckan såg jag en helt underbar italiensk film som heter Barntjuven (Il ladro di bambini). Det är en gripande berättelse om en karabinjär som får i uppdrag att eskortera två barn, en omhändertagen flicka och hennes lillebror, från Milano till ett barnhem i södra Italien. Trots allt det tragiska är det en varm och positiv film som visar att det finns hopp för mänskligheten. Se den!

4 kommentarer:

  1. Tack för filmtipset! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Den har jag nån tipsa om förut.Kankse i gpkväll? I vilket fall som helst så låter det som en bra film.
    Tack för tipset!
    :)

    SvaraRadera
  3. Vad jag hört av kompisar så är det snöstorm i Åbo just nu, så det kanske kommer hit också senare..

    SvaraRadera
  4. Gunnar: Det märkligaste är att den här filmen spelades in 1992 men den kom ut på dvd här i Sverige först förra året. Det är nästan skandal!

    Haydee: Just nu skiner solen, här hemma alltså, men det är lite "april-väder" över det hela, nyckfullt med andra ord.

    SvaraRadera