16 mars 2007

Livet är fullt av prioriteringar


Jag kunde inte motstå frestelsen... att blogga är klart roligare än att diska! Det är nog den av hushållssysslor jag tycker allra sämst om. Jag kan stå och stryka ett bra tag (inte för att jag gör det speciellt ofta, men...), dammsuga eller tvätta fönster bara jag inte behöver ta hand om disken. Kan till och med muta någon annan för att slippa.


UPPDATERING en stund senare...
Här sitter jag och gnäller om att jag behöver diska - tills jag läser Erik Gustafssons inlägg om oroligheter i Oaxaca och helt plötsligt känner jag mig rätt nöjd med livet.

9 kommentarer:

  1. Hahaha, kan nâgon sparka mig i baken sâ att jag ställer mig vid diskbaljan?

    SvaraRadera
  2. Visst kan jag ge dig en cyberspark, fast egentligen tycker jag väl att jag inte kan sparka på någon annan när jag själv sitter här och knappar... :)

    SvaraRadera
  3. Diska är väl ok men att tvätta i tvättstuga, nej fy! Hela dagen går samtidigt som man inte direkt kan ägna sig åt ngt annat eftersom man är tvungen att fara upp och ner titt som tätt. Det enda som går att göra under tiden är något annat tråkigt som att diska tex.

    SvaraRadera
  4. Jag avskyr också att diska. Att tvätta och pyssla om i lägenheten tycker jag däremot är riktigt roligt. Jag önskar att jag tyckte att det var roligare att laga mat också. Eller: det ÄR roligt att laga mat, men varför ska det behöva ta så lång tid? :S

    SvaraRadera
  5. Att diska är verkligen sjukt tråkigt. Men för att glömma bort hur tråkigt det är kan man ta på sig ett headset och stoppa mobilen i fickan, och ringa en kompis. Så tjattrar man bort massa minuter samtidigt som man diskar och simsalabim har man glömt bort det tråkiga man håller på med!

    SvaraRadera
  6. det är det mest trista som finns, att diska. men jag hoppas att lördagskvällen blir fin!

    SvaraRadera
  7. Nadia: Ja, det kan vara bökigt och man är bunden också, men tvätta behöver man oftast inte göra mer än en gång i veckan. Disken finns där varje dag... :/

    Linda: Jag är inte speciellt huslig av mig men gillar att pula hemma ibland. Är en sån där "periodare" och när jag får ett ryck då händer det saker. ;)

    Laga mat kan vara kul när man har gott om tid och så men det där vardagliga skulle jag gärna vara utan.

    Johanna: Jaa, vilken bra idé! Tjattra och diska samtidigt kan jag kanske inte... (inga kvinnliga mångsysslaregenskaper här inte, jag gör helst en sak i taget, hihi) men att lyssna på musik i lurarna låter som rena drömmen. Fast jag kanske "jazzar" så att jag inte har några hela tallrikar efter en vecka... ;)

    Vargakvinnan: Önskar dig en supermysig kväll också!

    SvaraRadera
  8. Haha, vilken träffande bild!

    SvaraRadera
  9. Visst är den! Den fick mig att skratt högt. :D

    SvaraRadera