11 mars 2007

Français? Moi?!

Kan inte påstå att jag känner igen mig i beskrivningen, men visst vore det kul att kunna franska... mer än de få fraser jag kan haspla ur mig om det är absolut nödvändigt. Det fanns inte så många olika språk att välja emellan här. Jag testade några svarsalternativ och fick fram bara japanska och svenska utöver franskan. Annars hade ju tzeltal eller quechua varit lite häftigt!

You Should Learn French

C'est super! You appreciate the finer things in life... wine, art, cheese, love affairs. You are definitely a Parisian at heart. You just need your tongue to catch up...

11 kommentarer:

  1. Haha, jag borde lara mig svenska:
    You Should Learn Swedish
    Fantastisk! You're laid back about learning a language - and about life in general.
    Peaceful, beautiful Sweden is ideal for you... And you won't even have to speak perfect Swedish to get around!

    Jahapp, blir inga fler sprak for mig, da... :)

    SvaraRadera
  2. "You Should Learn Japanese" Jaha, det är väl bara att sätta igång då.. :)

    SvaraRadera
  3. Vida latina: Jag hade hoppats på spanskan, men det verkade inte ens finnas som alternativ... :(

    Haydee: Ingen lätt uppgift det där, men du är ju duktig i språk så sätt fart. ;)

    SvaraRadera
  4. Precis som vida latina ska jag lära mig svenska. Haha. Det känns inte som något vidare komplicerat projekt. ;)

    (Österrikeinlägget kommer förresten! Tar lite tid att snickra ihop bara...)

    SvaraRadera
  5. Haha, jag ska visst också lära mej japanska. Jaha, det räcker alltså inte med arabiskan? Undrar om arabiska ens fanns med som alternativ... Jaja, lyckas jag lära mej arabiska blir nog japanskan en lätt match. ;-)

    SvaraRadera
  6. Jag ska lära mig japanska , hm känns lite väl knepigt tror jag. Håller md om att quechua hade varit häftigt. Känner faktiskt en svensk tjej som pluggat det litegrann i Ecuador tror jag de var samt gått någon kvällskurs i Göteborg som någon latinamerika förening ordnade.

    SvaraRadera
  7. Hej
    Japanska blev det för mig.Snacka om utmaning! Men det ligger nog nåt i det för jag har alltid velat resa till Japan.Inte så mycket Tokyo utan kanske hellre landsbygden.
    :)

    SvaraRadera
  8. *Hmmmm!*
    Jag skall tydligen lära mig japanska :D

    Njaee, tror nog franska hade varit nyttigare. Kan säga att det är en båt på floden, beställa kaffe och lite artighetsfraser. Det kommer man inte så långt på i fransktalande länder ;)

    SvaraRadera
  9. Elisabeth: Ingen brådska, fila på språkkunskaperna ordentligt först, så vi förstår vad du skriver. ;)

    Nejma, arabiskan har alltid fascinerat mig. Det vore verkligen häftigt att kunna! Får jag skryta lite så kan jag räkna till 10 och hälsa, men det var väl i stort sett det hela...

    Thérèse: Jag har sett att det finns kurser i quechua och aymara här i Stockholmstrakten, men kommer inte ihåg vem som ordnar det. Har för mig att det var någon boliviansk förening. Lärde mig ett par ord när jag var i Amazonas, men dem har jag glömt för länge sedan.

    Gunnar: Jag har blivit intresserad av Japan också efter att ha läst Lindas blogg. Kan varmt rekommendera den (Tokyo Tidbits, finns i mina länkar)!

    Mimo, det borde iaf inte vara ett omöjligt projekt, eftersom du talar spanska. Det är väl mycket som är likt, fast uttalet är så annorlunda. Sedan måste jag förstås säga att kunna beställa kaffe är livsavgörande kunskap!

    SvaraRadera
  10. Jag skulle också lära mig svenska! Hmmm. Jag har en liten utmaning till dig från franska bloggosfären.

    SvaraRadera
  11. Tack för utmaningen, Tolken! Du borde ju verkligen ha fått svaret med franskan eller bor det ingen liten parisiska i dig?

    SvaraRadera