14 april 2007

Kubafestivalen 25-29/4 2007


Här kommer ett hett tips till alla Kuba-intresserade. Kraft&Kultur ordnar en Kubafestival som pågår i hela fem dagar på olika ställen i Stockholm. På programmet står föreläsningar och politiska debatter (medverkande bl.a. journalisten och författaren Thomas Gustafsson, chefredaktör och författare Carlos Manuel Estefanía samt Mona Rosendahl, professor på Latinamerikainstitutet), filmvisningar (bl.a. Guantanamera och Fresa y chocolate), fiestas, konserter med både klassisk och modern kubansk musik, litteraturseminarium, rom- och cigarrprovning, salsakurs, fotoutställning och mycket annat. Läs mer på Kubafestivalen. ¡No te lo pierdas! Missa inte det!

Bilden är från staden Cienfuegos (januari -05).

2 kommentarer:

  1. Verkar spännande, synd att man är lite långt bort bara :)
    Har varit dålig på att kommentera på sista tiden men vill nu ta tillfället i akt och säga att jag tycker din blogg blir bättre och bättre för var dag som går. Du har så många intressanta inlägg och ett varierande inehåll. Är nästan lite avundsjuk och önskar attjag själv kunde vara lika produktiv och ändå hålla hög kvalite pa inäggen.

    SvaraRadera
  2. Inte för att jag tycker så synd om dig ;) men vore kanske överdrivet att åka till Stockholm för festivalens skull. Du har ju närmare till Kuba! :D

    Tack för dina snälla ord, Nadia! Roligt att du tycker det. Dina inlägg håller visst hög kvalitet. Sedan tror jag knappast att jag skulle hinnna blogga lika mycket om jag var i Chile. Visst kikar jag in hos dig rätt ofta men den som väntar på nåt gott... ;)

    SvaraRadera