13 april 2007

Länktåget tuffar vidare utan mig

Jag har fått en fribiljett till Länktåget från Lo bloggar, Kulturbloggen och Funderingar från Göteborg. Det är förstås smickrande och kul att bli uppmärksammad, tack för det vänner, men det innebär att det finns "mellan tummen och pekfingret" ett 40-tal länkar i varje utmaning vilket gör totalt ca 120 st, kanske fler. Jag har inte räknat. Spontan som jag är har jag givetvis tackat ja till utmaningen men inser nu att det inte låter som någon strålande idé. Bara att sitta och länka till alla skulle ta en förmiddag för mig. När jag tänker efter lite till kan jag omöjligtvis läsa alla bloggar som hoppar på tåget och vars innehåll jag kanske inte ens kan/vill stå för. Det är roligt med bloggutmaningar men det kan bli för mycket av det goda ibland. Jag prioriterar solen i helgen och tar en bloggutmaningspaus åtminstone ett tag framöver. Det betyder inte att jag slutar tipsa om intressanta roliga bloggar - nej då, det gör jag som förut - men jag har inte skrivit det där inlägget om Baracoa ännu och har många andra idéer också som väntar på att sättas på pränt...

P.S. Kika gärna på mina favoritbloggar antingen på länklistan till höger eller specifika inlägg på Google Reader under rubriken Pumans dotter rekommenderar!

2 kommentarer:

  1. Just när jag fick länktågsutmaningen tänkte jag inte på det där att vissa bloggar kanske är sådana JAG inte skulle tipsa om, men faktum är att det kan vara så. Jag varken orkade eller hann titta igenom alla bloggarna(dessutom var blogg.se ickefungerande just då). För övrigt tycker jag lite synd om de personer som får den där utmaningen om en vecka eller så. Då kommer det vara alldeles för många bloggar att länka till! ;D

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ungefär så jag tänkte också när jag läste om länktåget. Åh, kul idé! Många nya spännande bloggar att läsa och så kan jag flagga lite för några som jag gillar... RS på Kulturbloggen har kommit på hur man kan både äta kakan och ha den kvar.

    Men å andra sidan det är nästan samma sak som att rekommendera någon och det gör jag redan varje dag genom min Google Reader. Det tycker jag är ett bra sätt att lyfta fram enstaka inlägg. Och om man vill slippa långa länklistor på bloggen. Nu har jag inte tagit bort mina länkar eftersom jag inte har fått in alla bloggar jag läser på GR. De på blogg.se till exempel - det blir någon felsignal.

    SvaraRadera