29 april 2007

Semesterplaner

Sommar med sina 44% av rösterna (31 av 70) vann överlägset omröstningen om favoritårstid här på bloggen. 21 läsare röstade på Vår som hamnade på en hedervärd andra plats. Som en god trea kom Höst med 11 röster och Alla årstider undvek jumboplatsen med 5 röster mot 2 som Vinter lyckades få ihop.

Sommar och semester hör ihop och nu undrar jag var du tänker semestra i år. Rösta på bloggfrågan här till höger, om du inte redan har gjort det. Själv hade jag gärna åkt på en välbehövlig resa (lika trött och sliten som min kusin här nedan, bilden kommer från www.achetudoeregiao.com) men i år stannar jag hemma och njuter av den fina svenska sommaren. November är annars en perfekt månad att åka bort på, att fly från mörker och elände.

6 kommentarer:

  1. Du har glömt ett svarsalternativ: "jag är student och har ingen aning om vad jag ska göra eftersom jag inte vet om jag kommer att få något sommarjobb eller kanske komma in på en sommarkurs eller om jag ska göra något HELT annat". ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, javisst ja! Men det får nästan gå under "jag har ingen semester" för du kommer att vara fullt upptagen med att tänka ut hur du ska göra. ;)

    SvaraRadera
  3. Hade redan röstat pâ Sverige sâklart!

    SvaraRadera
  4. Anna: Vad förvånad jag blir! ;)

    Sverige är inte så dumt på sommaren. Det verkar dessutom bli mycket sol och värme så det låter riktigt lovande... fast "en finne tror inte förrän han har sett det själv".

    SvaraRadera
  5. Aha, det var så jag skulle rösta. ;) Nu har jag röstat på det alterntivet! Gillar förresten "en finne tror inte förrän han har sett det själv", för det känns som jag i ett nötskal. Det gäller att inte ta ut något i förskott, man blir bara besviken om det inte blir så. :D

    SvaraRadera
  6. Elisabeth: Det stämmer bra på mig med, fast om det är roliga saker tar jag gärna ut dem i förskott också! ;)

    SvaraRadera