25 maj 2007

Jag ska måla hela världen, lilla mamma!

På söndag är det Mors dag i Sverige och därför passar det extra bra att tänka på världens alla mammor just nu. Farsan Baloo har valt Röda korsets kampanj Rädda mammorna som Solidaritetsbloggens hjälpmottagare i maj. Med ett enkelt penseldrag kan du vara med och göra livet lite drägligare för mammor i krigsdrabbade områden runtom i världen. Följ instruktionerna på sajten och välj själv var din hjälp ska hamna. Måla på och sätt ditt namn på världskartan!

Min egen mamma ger jag en röd ros och en stor kram!
Köpfesten hoppar vi över.

P.S. Läs Johanna Hildebrandts artikel om mammor i världen här!

5 kommentarer:

  1. Min mor far pa sin hojd ett mail, en kram hade ju dock varit trevligt attkunna ge henne.

    SvaraRadera
  2. Bra initiativ!
    ...och grattis!

    SvaraRadera
  3. Nadia: Det är inte så ofta jag får tillbringa Mors dag med min mamma, men i år blev det så.

    Anna: Tack, tack!
    Han har fantastiskt fina idéer, Farsan Baloo!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Jag gick faktiskt in och målade lite (även om summan inte var så stor).

    SvaraRadera
  5. Många bäckar små... jag målade på Anderna för en hundring. :)

    SvaraRadera