9 juni 2007

¿Cómo hacer feliz a una mujer?

Det krävs inte så mycket för att göra en kvinna lycklig. För mig räcker det just nu med ledig tid utan en massa måsten. En anonym källa på nätet hade en annan syn på det. Tyvärr utan översättning den här gången, men det kanske inte är så svårt att räkna ut det där med ärlighet, intelligens, tolerans, snickarkunskaper, att inte glömma födelsedagar... Sista meningen är roligast: Även om du fyller alla dessa krav är det inte säkert att hennes lycka är gjord. Hon kan känna sig kvävd av det perfekta livet och rymma med första bästa odåga till karl som dricker för mycket och roar sig med andra kvinnor.

¡No es tan complicado!

Para hacer feliz a una mujer basta ser:

1. Amigo
2. Compañero
3. Amante
4. Hermano
5. Padre
6. Maestro
7. Educador
8. Cocinero
9. Carpintero
10. Fontanero
11. Mecánico
12. Decorador
13. Estilista
14. Sexólogo
15. Ginecólogo
16. Psicólogo
17. Psiquiatra
18. Terapeuta
19. Audaz
20. Organizado
21. Buen padre
22. Muy limpio
23. Simpático
24. Atlético
25. Dulce
26. Detallista
27. Galante
28. Inteligente
29. Gracioso
30. Creativo
31. Tierno
32. Fuerte
33. Comprensivo
34. Tolerante
35. Prudente
36. Ambicioso
37. Capaz
38. Valiente
39. Determinado
40. Fiable
41. Respetuoso
42. Apasionado

SIN OLVIDAR:

43. Hacer cumplidos a menudo
44. Adorar ir de compras
45. Ser muy rico
46. No ponerla de los nervios
47. No mirar a otras mujeres

Y AL MISMO TIEMPO TAMBIEN SE HA DE:

48. Estar loco por ella, sin llegar a ser celoso
49. Llevarse bien con su familia, pero dedicándole siempre el mismo tiempo a ella
50. Dejarle espacio, pero mostrar interés por lo que hace

ES MUY IMPORTANTE, no olvidar nunca:

· Cumpleaños
· Aniversarios
· Bodas

Desgraciadamente, incluso cumpliendo estas reglas a rajatabla, su felicidad no está garantizada, ya que podría sentirse agobiada por una vida de asfixiante perfección y largarse con el primer desgraciado-alcohólico-mujeriego que encuentre.

8 kommentarer:

  1. Hahahaha - de har det inte lätt, de smâ stackarna!
    Fast jag är rädd att det faktiskt ligger nâgot i den sista meningen. För perfekt är inte bra, man vill nog ha lite mothugg, eller vad säger du?

    SvaraRadera
  2. Nej, visst är det tufft! Jag utelämnade dock de två sakerna som gör män lyckliga, för att inte framstå som kvinnochauvinist. Men om du kommer lite närmare kan jag viska... tener siempre ganas para follar y dejarlo en paz, hihi.

    Nej, någon mähä vill jag inte ha, men om det ska supas och flygas till flera blommor får det vara för mig (refererar bara till inlägget).

    Om jag ska vara allvarlig så ligger intelligens, respekt, tillit, ömhet och vänskap högt upp på min lista. Och gud bevare mig för en karl som älskar att shoppa! ;)

    SvaraRadera
  3. Haha! Kunde inte låta bli att skicka det till min särbo som jag var för trött för att träffa igår kväll. Han visade då några av dessa egenskaper.

    SvaraRadera
  4. Nej just det. Kunna stimulera på det intellektuella planet också! Fast jag tvivlar om män i rosa beach buggies kan det men go ahead... Mothugg men med resonemang bakom inte bara för att "ugh, jag hombre och du mujer" typ... Å helst inte vara bunden till familjen varenda söndageftermiddag...

    SvaraRadera
  5. Susanne: Visst är det viktigt att ha egen space och ibland har man inte lust att umgås med någon annan än sig själv.

    Karla: Det är väl ett rimligt krav eller önskemål att man är på någorlunda samma våglängd och har intellektuellt utbyte som du säger. Och det gäller åt båda hållen... det finns kvinnliga "beach buggie-förare" också. Vad de manliga såna beträffar så tror jag att jag avstår... trots att det onekligen hade varit en mycket speciell erfarenhet! ;D

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha - vilken tur att det var bara jag som hörde vad du viskade :-D
    Mannen i rosa buggy var nog en av de fâ män som gjorde mig helt mâllös. Det är annars ganska svârt.

    SvaraRadera
  7. ...Och helt allvarligt: Pâ min lista ligger ocksâ intelligens och respekt. Plus humor och nyfikenhet. Och "sensibilidad".
    Sen fâr han gärna gilla att läsa och resa.
    Och diska.

    SvaraRadera
  8. Allt det där kan jag skriva under på! Humor och reslust är livsviktigt och han ska ha ungefär samma värderingar. För mig får han gärna ta hand om disken!

    Egentligen borde man skriva en egen lista, eller inte. Det kan bli för mycket "kontaktannons" över det hela och den risken vill jag inte ta. ;D

    SvaraRadera