9 juni 2007

TV på sommaren

brukar mest vara repriser och gammal skåpmat så jag blev jag glatt överraskad när jag såg att TV2 har startat en argentinsk - ja, du läste rätt... det ser man inte varje dag! - argentinsk thrillerserie på fredagkvällar. Den heter Epitafios och utspelar sig i Buenos Aires. Seriemördare är jag kanske inte så road av, men bara för att få höra spanska kan jag offra mig.

Om du inte har sett Almodóvars Tala med henne, missa inte chansen ikväll. Filmen visas på samma kanal kl. 21:15. Härligt, SVT!

Sajten Hable con ella har mer info både på spanska och engelska.

2 kommentarer:

  1. Tala med henne ska jag absolut se ikväll trots att jag redan sett den två gånger. Måste komma mig för att hyra Volver också... tänkte ju se den på bio i Madrid redan för över ett år sen och har inte kommit mig för än.
    Tala med henne är inte bara en bra film utan har också en hel del fina Madridmiljöer

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte mycket om Tala med henne och ska också se den igen. Att återvända har jag sett tre gånger nu och kan tänka mig att se den tre gånger till, fast inte just nu. Varje gång upptäcker jag nya saker i den som jag inte har tänkt på innan.

    SvaraRadera