11 juli 2007

Ordlös Onsdag




10 kommentarer:

  1. Du har hela Buddha, jag har bara en liten del ;-)

    SvaraRadera
  2. Den här statyn gillar jag. Skulle jag inte vara katolik skulle jag helt klart vara buddist. *s*

    Nu uppdaterar jag listan.Tack för att du är med på Ordlös Onsdag!

    SvaraRadera
  3. Allra först vill jag säga att det inte är jag som har tagit bilden. Den är inte snodd på nätet, men jag bloggade inte på min egen dator igår och hade inte tillgång till mina egna bilder. Datorägaren var givmild och lät mig visa upp den här jättefina Buddha-bilden från Koh Samui. Visst är den mäktig?

    Det blev ingen rubrik eftersom det skulle vara ordlöst, men den här bilden väcker många tankar hos mig.

    Maleé: Tänk att det kan bli så olika bilder av "samma sak". Din buddha var riktigt fin också. :)

    Elisabeth: Ja! Bilden är rätt stor men syns bättre om du klickar på den.

    Nejma: Tack själv! Jag vet alldeles för lite om buddhismen för att kunna uttala mig, men har en känsla av att religionen innehåller många visa tankar och levnadsråd (etik och moral bl.a.) om hur man ska leva sitt liv på bästa sätt. Det vore kul att lära sig att meditera. Nyttigt för en stressad själ.

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig varit ens i närheten av latinamerika heller...

    SvaraRadera
  5. Härlig bild!
    Själv använde jag stora delar av min kväll igår till att ställa fram mina buddha-statyer här hemma nu när mina hyllor är uppe (tack pappa!).

    SvaraRadera
  6. Mäktig bild när man klickar på den och får fram den stor!

    SvaraRadera
  7. Maleé: Då kan jag varmt rekommendera dig att läsa Pumans dotter och andra resebloggar i min blogglista för att få lite inspiration!

    Haydee: Då väntar vi bara på bildbevisen! ;)

    Magalös: Det vore fantastiskt att få se den live!

    SvaraRadera
  8. Jättefin bild!

    SvaraRadera
  9. Bim: Jag ska förmedla berömmet till fotografen. :)

    SvaraRadera