6 juli 2007

Stjärnorna avslöjar

Måndagsbarn är en ögonfröjd och är snällt och rart. De som är födda på en måndag, är oftast svärmiskt lagd, och har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.

Tisdagsbarn är älskvärdhet och gör allt med fart. De som är födda på en tisdag, är vanligen starka och handlingskraftiga, men de är ofta krigiska och går anfallsvis tillväga.

Onsdagsbarn får lida ont, men kärt besvär. De som är födda på en onsdag, har snabb uppfattningsförmåga, de är intelligenta och läraktiga, men de kan också vara ganska självsvåldiga.

Torsdagsbarn sliter tungt, och gör fin karriär. De som är födda på en torsdag, är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.

Fredagsbarn är goda och givmilda och gör gärna gott. De som är födda på en fredag, är kärleksfulla och trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.

Lördagsbarn får arbeta för födan och slita hårt. De som är födda på en lördag, har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.

Söndagsbarn är sött och snällt, har det alltid bra och får det mesta de vill ha. Det har alltid ansetts för lyckligt att vara född på en söndag. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har en livlig fantasi.

Intelligent och läraktig?! Det gillar jag.

8 kommentarer:

  1. Jag var ocksâ intelligent och läraktig ;-)
    Nâgot ska van väl vara...

    SvaraRadera
  2. Jag är född på en fredag och det verkar ju vara ganska bra ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, även jag är tydligen intelligent och läraktig. ;D

    SvaraRadera
  4. Ja gud ja... hahahahaha... Visst stämmer det! Tisdagsbarn som man är! Hihihi...
    Tur att ungen min är född en onsdag då. Fast hon får dessvärre lida ont... Men hon är mycket kärt besvär! :-)

    SvaraRadera
  5. Även jag är född på en fredag, men vet inte om jag kan hålla med om det där tur med kärlek.. Annars lät det ju som sagt ganska bra!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att alla förstår att detta inte är någon exakt vetenskap och behöver därmed inte tas på fullt allvar, blink blink! Nu skulle man ha lite nytta av "body language"... Rätt roligt hur de kan få till det. Mod, flit, ärlighet, självdisciplin, ansvar och medkänsla hade väl inte suttit helt fel heller. ;)

    SvaraRadera
  7. Söt och snäll! Jag? Hmmm...
    Däremot ser jag bra in i framtiden och vet säkert att efter det här skånska regnet så kommer solen fram igen. Eller är det bara som jag fantiserar tro? :-)

    SvaraRadera
  8. Susanne: Livlig fantasi har jag inte sett några tecken av, men du kanske har lyckats dölja det på bloggen. :)

    SvaraRadera