2 augusti 2007

Rockin´ Girl Blogger

Jag känner mig inte så Rockin´ eller Girly heller för den delen eftersom jag har passerat PINK-åldern med råge (gammelrosa kanske skulle ha passat bättre *asg*) men en fin utmärkelse tackar man ju inte nej till. Denna stora ära fick jag av La petite Haydee och det är meningen att jag ska välja tre finfina bloggar som jag tycker bör uppmärksammas. Det var inte det lättaste. Det är så många jag skulle vilja ge den här utmärkelsen till! Jag har många favoriter som jag brukar länka till då och då, men den här gången tänkte jag att jag skulle lyfta fram tre som jag inte har länkat till tidigare... iaf inte mer än en gång.

Here we go:
Först ut är Äventyrsbloggen som skrivs av Christel, en tuff tjej som jobbar på en båt i Asien och nordöstra Ryssland. Det är spännande att läsa om en helt annorlunda tillvaro och roligt att se fina kort. Rekommenderas!

En blogg som jag har upptäckt alldeles nyligen är Med en ordbok i resväskan. Jag delar Natalias rese- och språkintresse. Inlägg och bilder bl.a. från Italien och Sydamerika. Läs och njut!

Any minute now skriver verkligen fyndigt och träffsäkert, oavsett om det gäller körlektioner eller skönhetsopererade papegojor.

9 kommentarer:

  1. Tackelitackar!!! Roligt att du tänkte på mig och nu vart jag glad i hjärtat! Rockin' girl blogger passar ganska bra faktiskt, girl och blogger är inte så svårt, och jag gillar rockmusik också. Och sen har jag skrivit en del om mina kamper mot mina jobbarkompisar som är stenåldersmän, så jag har nog lite girlpower hoppas jag :D

    SvaraRadera
  2. Jag som precis har kommit in i pink-åldern :)

    SvaraRadera
  3. Christel: Hehe, du behöver verkligen skinn på näsan bland gubarna. ;) Och det har du också vad jag förstår.

    Hannele: Jag har aldrig varit i pink-åldern, egentligen. Som barn hatade jag rosa, nu kan jag stå ut med det i bästa fall. :)

    SvaraRadera
  4. jag är stoltare än tuppen på gården. tack!

    SvaraRadera
  5. Å tack för tipsen!!!

    SvaraRadera
  6. Anyminutenow: Vad härligt, bara du inte gal så grannarna vaknar före soluppgång... ;D

    Christina: Vassegod! :)

    SvaraRadera
  7. Har uppfyllt min del av "pay it forward" på min blogg, du kanske hittar någon ny favorit där du med?

    Hoppas du får en härlig semester och lycka till på nya jobbet. Ja, vi sitter lite i "samma båt" på det sättet faktiskt ;)

    SvaraRadera
  8. Tack! :) Är det meningen att jag också ska välja tre bloggar? Det blir inte lätt...

    SvaraRadera
  9. Christel: Kul! Nya favoriter? Inte alls omöjligt med din braiga smak... ;)

    Hehe, båt och båt, kanske... eller i alla fall nästan sjöutsikt. Men jag avundas dig inte de där 7-meters vågorna! Mälaren är betydligt lugnare. :)

    Natalia: Det vore trevligt, både för oss som får tips om nya intressanta bloggar och för den som du har valt ut. Men det är självklart upp till dig om du vill. :)

    SvaraRadera