1 augusti 2007

Ordlös onsdag























28 kommentarer:

  1. Wow, vilken cool bild! benen i exakt samma hojd.

    SvaraRadera
  2. Tack Michael! Ja, det var verkligen "timing".

    SvaraRadera
  3. trodde bara kineser kunde marschera så där

    SvaraRadera
  4. Det kanske finns en gemensam nämnare...

    SvaraRadera
  5. Är det inte lite diktaturmarch att lyfta benen så där högt.

    Undrar var det kommer ifrån. Det kan ju inte vara speciellt effektivt.

    SvaraRadera
  6. Haha, man skulle helt klart komma fortare fram om man gick "lite mer ekonomiskt". Intressant fråga! Har ingen aning om vem som kommit på den gångstilen. Aannars har John Cleese på Monty Python ganska många att välja bland... ;) Jag ser det som någon typ av styrkedemonstration.

    SvaraRadera
  7. Ja det är lite "Mao" över det, men bra bild!

    SvaraRadera
  8. Det syns ju att det är djupt koncentrerade, fast jag tycker mest att de ser lustiga ut ;)

    SvaraRadera
  9. Monty Python borde vara hatad av diktaturer, de har förstört det imponerande... Numer täker (iaf) jag mest på Silly walks när jag ser dylikt. Bra bild!

    SvaraRadera
  10. Hahaha, vad roliga de ser ut. Och lite viga bör de vara också...

    SvaraRadera
  11. Jag har aldrig kunnat bestämma mig om jag ska anse att det är en bedrift att kunna föra sig så eller om det bara ser så otroligt barnsligt ut... Det går inte att komma ifrån att det ser rätt så häftigt ut, men sen börjar jag tänka på i vilket syfte det är och att det är militärer och inte cirkusartister... ja, ja... jag ska inte fortsätta... Bilden är dock väldigt vältagen! Du är duktig på att ta bilder... Nedärvda talanger??? ;-)

    SvaraRadera
  12. Häftig bild! Shit, det gäller att vara vig om man vill bli soldat... jag skulle aldrig klara det!!

    SvaraRadera
  13. Jisses, jag är då glad att jag slipper ta mig fram på det viset!

    SvaraRadera
  14. Monty Python i armén... viga måste de i alla fall vara.

    SvaraRadera
  15. Här var det räta linjer, och så kolonnerna i bakgrunden.

    SvaraRadera
  16. Säkert bra träning det där! ;)

    SvaraRadera
  17. Ojoj, prata om att de är samspelta (och har tränat otroligt mycket) de där två.

    SvaraRadera
  18. Magnolia: Ja, eller kommunismen har de gemensamt iaf. Bilden är tagen på Kuba. Det är vaktombyte vid José Martís (nationalhjälte, poet och agitator) grav i Santiago de Cuba.

    Nadia: Jag har lite svårt för att ta sånt här på allvar också, men jag beundrar timingen!

    Maleé: Silly walks var min tanke också... det är nästan bara den engelska hatten som saknas.

    Barajagjohanna: Inte så lite viga heller! Och vilka muskler kvinnan har!

    Sobri: Tack tack! Jag har mina ljusa stunder. ;D

    Carin: Jag skulle inte heller klara vigheten för att inte tala om koordinationsförmågan - den kan jag knappt stava till!

    Mildamakter: Visst ser det ansträngande ut! Och varmt var det också!

    Nina: Jag måste ha missat kvinnan i Monty Python... ;)

    Anna-Eva: På millimetern!

    Haydee: Det krävs mycket träning för att fixa det till att börja med...

    Elisabeth: De har nog börjat tidigt.

    SvaraRadera
  19. Vilken bra fångad bild. De ser så korrekta ut. Tänk vad man kan få varandra till ändå. TÄnk om alla skulle promenera så där till jobbet.

    SvaraRadera
  20. Vilken häftig bild!! Man ska verkligen vara framme med kameran! :) Jättefin!

    SvaraRadera
  21. Citerar pumita:
    "annars har John Cleese på Monty Python ganska många att välja bland... ;)"
    Det första jag tänkte på när jag såg bilden var John Cleese marscherandes och gormandes: "Don't mention the war" på restaurangen i Fawlty Towers :D
    Bra foto förresten!

    SvaraRadera
  22. Underbart foto! Där kan man snacka om pefekt tajming, både på dej med kameran och på dom med benen.

    Särskilt skräckinjagande ser det inte ut. Mer Monty Python över det hela. Det är som maoridansen som ska skrämma fienderna - själv blir jag mest bara full i skratt när jag ser dom lipa åt varandra.

    Himla starka ben måste man få i alla fall. Det vore kanske nått att börja träna, jag skulle kanske få riktiga kalasspiror till nästa sommar. *s*

    SvaraRadera
  23. Hej
    Jag tror jag föredrar att var och en promenerar i sin egen takt och på sitt eget vis.
    :)

    SvaraRadera
  24. Det skulle kunna vara från Mexico också. Minns att jag såg något liknande där vid någon festlighet.

    SvaraRadera
  25. Nicoline: Hihi, det skulle bli trångt på trottoarerna i stan... ;)

    Tack så mycket, Sofia!

    Mimo: Jag gillar engelsk humor och speciellt Manuel från Barcelona! ;D
    Har till och med Always look on the bright side of life (Life of Brian) som ringsignal.

    Gunnar: Håller med dig, fullständigt! Men då hade det blivit en helt annan bild.

    Susanne: Jahaa, där ser man. Jag tror inte att jag såg några uniformer när jag var där. Inte vad jag minns just nu.

    SvaraRadera
  26. Nejma: Oj, jag hoppade över dig, förlåt! Det var så många kommentarer på en gång.

    Kul att du gillar bilden! Undrar om jag någonsin skulle bli så där vig. Träna kan man ju, det skadar inte förstås. Eller det beror på hur man gör... grannarna skulle nog ringa efter en bil med folk i vita kläder om jag började gå runt så där! ;D

    SvaraRadera
  27. Ser lite ut som "levande statyer" den här gången. Perfekt timing av fotografen!

    SvaraRadera
  28. Magalös: Hehe, det har du rätt i! Precis som om någon hade skrikit: Freeeeze! strax innan för att frysa bilden. ;)

    SvaraRadera