26 september 2007

Ordlös onsdag

30 kommentarer:

  1. Vill man vara fin... eller?

    SvaraRadera
  2. Ha ha cool bild. Tatueringar är nog inte riktigt min grej även om jag gjorde en i ungdomligt oförstånd eller nåt men den är borttagen med laser nu. Fast det var jobbigt och dyrt att ta bort den men känns skönt att vara utan den även om den var ganska fin men kanske inte på min kropp

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte kunna tänka mig att tatuera mig, mest för att jag skulle säkert ångra mig. Nån gång har jag lekt med tanken men ändrat mig lika fort. Det är inte min grej heller. Vad hade du för tatuering?

    SvaraRadera
  4. Sjömansinspirerad bild! :D

    Jag tror inte tatueringar är min grej heller. Om jag skulle skaffa en skulle det vara en liten som inte syns...

    SvaraRadera
  5. En häftig bild med kul färger. Men jag måste nog medge att gaddningar inte är riktigt min grej. Det är klart att man ska aldrig säga aldrig men hittills har jag aldrig varit tillräckligt full för att tatuera mig. Jo förresten, men när jag varit det har jag inte gått förbi någon tatuerare. Annars vet man aldrig vad som kunnat hända :-)

    SvaraRadera
  6. Har aldrig varit sugen på en tatuering. Och inte blir jag mer sugen nu. Ser lite skabbigt ut.

    SvaraRadera
  7. Tatueringar har aldrig varit aktuellt, men jag kan tycka att vissa kan se riktigt bra ut.

    SvaraRadera
  8. När jag växte upp var det bara sjömän och kåkfarare som var tatuerade. Nu har jag en dotter som har tre tatueringar och hon är varken sjöman eller kåkfarare.

    SvaraRadera
  9. Så läckert men hoppades att det var ett café eller en pub..

    SvaraRadera
  10. Jag hade hÄngt pâ lâset....kolla bara in de sjabbiga fönsterna och de avflagnade väggarna ovanför...*ryyyys*
    Tur att maninte är sjöman!

    SvaraRadera
  11. den dar tatueringsstudion sag ju riktigt sot ut, det brukar de inte gora! :) tror jag avstar tatuering dock...

    SvaraRadera
  12. Jag skulle vilja promenera på den gatan. Glad bild!

    SvaraRadera
  13. Man kan riktigt se kunderna strömma till, hårdbarkade lite slitna sjömän och lätt chanserade damer :-)

    Jag har aldrig velat haft tatuering, varför har jag ingen aning om eftersom jag kan tycka det är snyggt på andra.

    SvaraRadera
  14. Inga tatueringar på mig själv men gärna nån liten fin på andra. Cool bild!

    SvaraRadera
  15. Jag har tatuerat mig, en häst på höger skuldra. Men jag hade nått mogen ålder så jag ångrar mig inte (än i alla fall). Sen när min travhäst blivit riktigt bra skall jag färglägga bilden och låta tatuera in alla storlopp hon vunnit, min plan är att bli den mest vältvättade patienten på långvården;)

    SvaraRadera
  16. Fin målning utanpå tatueringsstudion. :) Jag skulle kunna tänka mig att göra en tauering, men kommer aldrig bli riktigt säker på vad jag vill göra, så därför kommer jag troligtvis aldrig göra någon heller. :) Det är fint utan.

    SvaraRadera
  17. Ha, ha det är roligt. Jag har en tatuering som jag också gjorde i ungdomligt oförstånd. Men jag var förståndig nog att sätta den där man oftast har kläder på. Nu är det lite kul för jag är inte "typen" som är tatuerad och ler i mjugg när folk ondgör sig över folk som tatuerar sig. Lite som "Den tatuerade änkan", kommer ni ihåg den TV-filmen av Lars Molin med Mona Malm i huvudrollen. Jättegullig

    SvaraRadera
  18. Jag hade en svartvit tiger som såg väldigt snäll ut. Hade faktiskt ritat den själv. Kanske borde kolla om jag har någon gammal bild på den och ha med på någon ordlös onsdag ;)
    Eftersom jag ångrade mig och tog bort den kommer det inte att bli någon mer tatuering för min del i framtiden

    SvaraRadera
  19. Christel: Den var som gjord för dig ju! Men ”skaffa en som inte syns”... Vad är det för vits då? ;D

    Kent: Annars kan du låta lilltjejen rita nåt. Det är iaf lätt att tvätta bort och du slipper baksmällan efteråt. ;)

    Guava: Karl-Alfred är ganska söt, men du har rätt. Det såg lite skabbigt ut. Jag försökte vara diskret när jag fotade för att de satt och jobbade nära fönstret. Var lite rädd för att någon skulle rusa ut men en smutsig nål i högsta hugg. *iiiik*

    Michael: Javisst, på rätt person och i rätt storlek. Det ska vara lite stil! Har sett bild på en som hade tatuerat öppnä ögon på ögonlocken. Det var inte snyggt.

    SvaraRadera
  20. Var är detta någonstans?

    SvaraRadera
  21. Marianne: Modet förändras och vi med den. Hur mycket man än säger att det sitter i betraktarens öga så påverkar det oss, de allra flesta iaf.

    Fotavtryck i Asien: Det hade varit mycket roligare… fast jag vet inte om jag hade velat gå in där.

    Anna Malaga: En flaska rom och jag hade gjort det också… kanske. Eller hängt och hängt, jag hade väl legat raklång i rännstenen. Det konstiga är att husen runtomkring inte alls var lika nedslitna.

    Marie: Inte för att jag har sett så många tatueringsstudios… men så här ska de se ut!

    Boella: Ja, man drar på smilbanden när man ser skylten. Vill du promenera här får du akta dig för de pissande pojkarna! ;)

    Maleé: Och så jag… för du räknare väl inte in mig i den senare kategorin, hoppas jag! *asg*

    SvaraRadera
  22. Tack Sarah! Helt ok och snyggt på en del andra men inte på mig heller. :)

    Åsa: Håller tummarna för att det går vägen! Man ska ha mål här i livet. ;)

    Barajagjohanna: Hehe, en puck kanske? Neeej, det var dumt. Jag ska nog inte komma med några förslag.

    Tolken: Ojdå, det finns fler som har varit unga och oförståndiga här. ;) Fast du verkar ju trivas med din eftersom du inte har tagit bort den. Vad föreställer den?

    Jag såg aldrig "Den tatuerade änkan", tyvärr ska jag väl tillägga men har fått hela handlingen berättad för mig. Får väl hoppas att den kommer i repris nån gång.

    Kul förresten att du ska börja med Månadens inlägg igen!

    Thérèse: Jaaa, jag hoppas att du hittar ett foto. Vore kul att se! Hade ingen aning om att du är duktig på att rita.

    SvaraRadera
  23. Sorbi: Du får en liten vink om du läser vad jag svarade till Boella! ;)

    SvaraRadera
  24. Jag föredrar Blues före tatueringar ;) Har ingen tatuering och kommer nog inte skaffa mig heller.

    SvaraRadera
  25. Jag älskar bilder och konst men icke på min kropp.
    Den ska vara som ett oskrivet blad =)

    SvaraRadera
  26. Nej då Pumita, jag trr inte du tillhör kategorin "chanserade damer"

    hihihi...

    SvaraRadera
  27. Puuh, *torkar svett i pannan*... Skönt att höra! ;D

    SvaraRadera
  28. Mimo: Haha, det gör jag också faktiskt!

    Helena: Det ligger nånting i det, men oskrivet blad är nog svårt... allt man har upplevt bär man ju med sig så det kanske syns på/känns i kroppen iaf. ;)

    SvaraRadera
  29. Jag är definitivt för feg för att tatuera mej. Men annars skulle jag nog göra det. En liten en. På någon plats som inte syns alltför mycket, typ en liten blomma på ankeln eller nått. Jag gillar tatueringar, vissa iaf, fast på andra... Jag är som sagt var en riktig fegis.

    SvaraRadera
  30. Nejma: Du kanske ska ta en sån där som man får med tuggummi eller nåt annat godis... gnuggis eller vad det heter. =)

    SvaraRadera