12 september 2007

Ordlös onsdag

























26 kommentarer:

  1. Hände och hände... måste det hända nåt? Tycker det verkar rätt lugnt och skönt där ;-)

    SvaraRadera
  2. En lapplisa kommer gåendes längs gatan och ser den felparkerade bilen.

    Hon tänker för sig själv. -Hujedane mig vilka poliser vi har fått här i staden sedan polismästare Fajitas gick i pension. Ingen ordning och reda alls.

    Hon står där och rullar tummarna ett litet tag, det är ju ändå herr polismästare Fajitas efterträdare som parkerat fel, så lite eftertanke krävs.

    Men när han inte kommer ut därifrån den lilla affären när lisan är färdigrullad, så sätter hon en lapp på polisbilen, med en hand som darrar lite grann, inte av rädsla utan av irritation.

    Sen går hon in genom den öppna dörren, sätter sig ner i ett bekvämt hörn längst därinne bredvid dörren till toaletten och beställer sig en kopp kaffe och en stor bakelse, eftersom klockan just blivit klockan 10 och det är dags för förmiddagskafferasten.

    En bakelse kan man ju unna sig. År fyller man ju bara en gång om året, tänker hon när hon hugger in och får lite grädde på nästippen.

    SvaraRadera
  3. Bilden är fin, jättemysig faktiskt... Men bilen förstör allt! Det ser ut som en polisbil som kommer ner för gatan... Om fotografen själv är i en bil så lär det ju ha blivit något knepigt...

    SvaraRadera
  4. Härlig färg på huset!

    Vad hände sedan? Hmm.. bilen körde vidare? Jag är yrvaken och har ingen fantasi just nu. :D

    SvaraRadera
  5. Såg först inte ordningsmakten utan bara den vackra blå färgen på huset.

    SvaraRadera
  6. Är det självaste polisstationen? Den ser ju riktigt trevligt och inbjudande ut annars. Och det ser precis ut som på Isla Mujeres!

    SvaraRadera
  7. Häftiga färger? Är det Cuba?

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker blå färg huset har. Fin bild.

    SvaraRadera
  9. Citerar pumita: "Och vad hände sedan?"
    Det undrar jag med, och var befinner vi oss? På Kuba?

    Äh, nu blev jag jättenyfiken, hoppas att du uppdaterar snart!!

    SvaraRadera
  10. Spännande bild! Är det en polisbil som kommer åkandes?

    SvaraRadera
  11. Älskar den blå färgen

    SvaraRadera
  12. Malée: Nej, det måste inte hända någonting alls. :) Bara att det störtade fram en polisbil runt hörnet när jag skulle fota det blåa huset är tillräckligt. Blev lite överraskad där.

    Guava: Nej, vilken söt historia! Jag önskar den vore sann! Jag hade verkligen velat träffa polismästare Fajitas personligen. Ja, och fika med señora López som gjorde sitt nästsista arbetspass som lapplisa den här förmiddagen. Hon hade hoppats på att hon skulle slippa ta Fajitas i örat precis innan sin pensionering. Speciellt eftersom hennes brorson nyligen hade blivit kollega med Fajitas.

    SvaraRadera
  13. Sorbi: Xalapa är en ganska modern stad men just i de här kvarteren är det så där supermysigt... tills en polisbil kommer. Fast det hade väl varit spännande med en biljakt a la mexicana. ;) Det fick jag tyvärr inte uppleva.

    Haydee: Verkligheten är inte så fantasifull alla gånger. Det var precis det som hände och jag har ingen aning om varför de hade så bråttom.

    SvaraRadera
  14. Åsa K: Jag hade inte heller en tanke på att en polisbil skulle fasta på bild när jag siktade på det blåa huset. :D

    Åsa: Neej, det är bostadshus och så var det väl en liten kiosk eller affär på gatuplanet om jag inte minns fel. Inte så himla långt ifrån Isla Mujeres, samma land i alla fall, men en annan kust. Xalapa ligger norr om Veracruz.

    SvaraRadera
  15. Thérèse och Nässelblom: Jag älskar de här mexikanska (latinamerikanska) färgkombinationerna. Har hur många bilder som helst på färglada hus. :D

    Mimo: Ledsen att jag måste göra dig besviken, men inget särskilt hände. Det är roligt att kittla fantasin lite. ;) Guava hade för övrigt en underbar kommentar till bilden.

    SvaraRadera
  16. Sarah: Ja, den bara dök fram från ingenstans! Tog en bild till men då hade den redan passerat.

    Fotavtryck i Asien: Jag med! Min favoritfärg. :)

    SvaraRadera
  17. Håller med älskar också dom här mexikanska latinamerikanska färgkombinationerna. Var i Mexico är kortet taget? Av någon anledning får jag lite karibisk känsla därför gissade jag på Cuba men jag kanske är helt fel ute

    SvaraRadera
  18. Det är från Xalapa, inte så långt ifrån Veracruz (i nordvästlig riktning, ett par timmar med buss). Visst är det karibisk känsla och bilden skulle kunna vara tagen t.ex. i Trinidad på Kuba. Xalapa är en ganska stor (närmare en halv miljon invånare, men har ändå inte storstadskänslan) och modern stad med mycket kultur, fina parker, ett berömt antropologiskt museum, Riveras muralmålningar osv. Helt klart värt att besöka!

    SvaraRadera
  19. Härlig bild.

    Kolla här ang. min bild.
    http://www.imdb.com/title/tt0845986/

    SvaraRadera
  20. Svårigheten är att skriva något vettigt efter att ha läst ala kommentarer. Ofta så tänker jag i samma banor som jag inser att även Guava gjort, men den här gången var min fantasi inte ens i närheten.

    Jag trodde nog att det var en polisstation någonstans i Latinamerika(även om den ser för nymålad och välskött ut för att vara det) och då skulle det hända att poliserna gick in på stationen.

    SvaraRadera
  21. Tack Malin2! Man lär sig nåt varje dag. :)

    Kent: Jag funderade faktiskt på att inte avslöja vad som hände (eller snarare inte hände) för att man ska få fantisera fritt när man ser bilden... och det blev ju så under dagen när jag inte var framför datorn, men det är precis som du säger: svårt att inte påverkas av andras kommentarer. Om man inte kommenterar först och läser sedan förstås. Men det kan bli lite tjatigt om alla tar upp samma sak. :)

    SvaraRadera
  22. Poliserna kanske fick ett plötsligt bildingssug och kastade sig hals över huvud iväg mot närmsta libreria. ;-)

    SvaraRadera
  23. Svar: Japp det var i Alcaicería :) Du har varit där va?

    SvaraRadera
  24. Hej
    Ja efter att ha läst kommentarerna så vet jag ju nu var och vad som hände.
    Varför har vi inte sådnan blåa husväggar i Sverige?
    :)

    SvaraRadera
  25. Lena: Tror du di kan läsa? ;D

    Nawiie: Ja, tycker jättemycket om Granada och har varit där två gånger. Underbar stad!

    Gunnar: Lite fuskigt är det! Att du slapp fundera, menar jag. ;) Jag skulle uppskatta den husfärgen och framför allt arkitekturen. Husen är helt underbara! Sedan skulle vi förstås behöva ha dubbla fönster och så...

    SvaraRadera