13 september 2007

Klosterliv

12 kommentarer:

  1. Lugnet och harmomin infinner sig redan på första bilden. Härligt!
    Var befinner vi oss?

    SvaraRadera
  2. WOW! (och tack för vykortet förresten...) ;-)

    SvaraRadera
  3. Läckra bilder med läcker färgsammansättning.

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder, jag gillar stillheten som du fått fram i dem.
    De här ska jag plocka fram på näthinnan när stubinen är för kort nästa gång.

    SvaraRadera
  5. Mimo: Ca. sex mil väster om Bryssel, i en stad som heter Gent. Lugnt är ett relativt begrepp (berättar mer sedan). De här bilderna är tagna tidigt en söndagmorgon.

    Sorbi: Vassegood! :)

    Mia och Helena: Tackar! Och jag som bara trycker på knappen. ;) Både staden Gent och klostret är supermysiga.

    SvaraRadera
  6. Ser fridfullt ut. Själv har jag varit 2x 1 vecka i tystnad på Heliga Hjärtats kloster vid Omberg (otrolig natur), och en vecka i Taizé i Frankrike. Helt olika med underbara båda två. Mariann

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen lugnt och fridfullt ut. Hoppas att du hade det lika behagligt som det ser ut.

    SvaraRadera
  8. Vad fint!
    Kan du inte berätta lite om klostret?

    SvaraRadera
  9. Mariann: Jag är ingen pratkvarn men en vecka i tystnad låter ganska jobbig i mina öron. Ett par dagar kanske jag skulle klara av. :)

    Kent: Jadå, det var väldigt trevligt. Ska försöka skriva lite om det ikväll.

    Nadia: Det var tanken, men jag har inte kommit till skott än. :)

    SvaraRadera
  10. Någongång i livet...skulle jag vilja pröva att bo i kloster...tänka tyst. Anne-Marie

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara bilder och en plats man känner att man gärna vill besöka.

    SvaraRadera
  12. Anne-Marie: Tanken är lockande. Frånvaron av tankar sägs vara en välgörande kurbad för själen. Kanske svårare att uppnå.

    Tack Christina! En liten paus från ekorrhjulet är aldrig fel. :)

    SvaraRadera