27 december 2007

Jag är inte rädd. Jag kan flyga.

Wow! Titta, mamma, vi är ovanför molnen! Kolla, där är solen! Ååh! En klar pojkröst i förskoleåldern ekade i hela kabinen (då önskade jag att det skulle ha varit första gången för mig också) och de flesta drog på munnen i det lilla planet som precis hade lyft mot skyarna... för att en kort stund senare landa med kraftiga skakningar. När de plötsliga vindpustarna tog tag i planet tystnade den späda rösten.

Åter tryggt på marken fick han tillbaka talförmågan och drog en lättnadens suck: "Det var inte så farligt, mamma. Blev du rädd?" "Ja, lite." svarade mamman leende för att trösta sin modige hjälte. "Tror du att tomten såg?" undrade pojken. "Ja, det gjorde han säkert!"

8 kommentarer:

  1. Underbart! Barn är så härliga!
    Välkommen tillbaka till bloggen!

    SvaraRadera
  2. Tack Mariann! Visst är de! Jag önskade verkligen att jag hade hans entusiasm! Jo, lite pirrar det i magen när planet lyfter... inte av nervositet utan det är ren och skär lycka fast i mindre doser. ;)

    Har aldrig varit flygrädd men det kan ju bero på att jag inte har råkat ut för några värre incidenter. Ganska häftig turbulens med åska men inget värre.

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig historia! Klart att tomten såg!

    SvaraRadera
  4. Han lät verkligen söt! Såg honom aldrig... annat än genom mina inre bilder... hur hans ögon tindrade. Tomten kan inte ha missat hur modig han var!

    SvaraRadera
  5. Heh, vad gulligt!

    Nej, vi var nog inte pü samma flyg med tanke pü att jag inte flög hem utan ükte med färja i stället. Men det hade varit lite kul om vi rükat hamna pü samma flyg. Fast lite synd ocksü om vi fütt veta om det först efterüt.

    Hoppas att du hade det bra i Suomi!

    SvaraRadera
  6. HAYDEE: Nehej, vad synd! Du såg ingen med gul päls och tilltufsat hår då... ;)

    Jag hade det jättebra i Suomi! Du också, vad jag förstått av dina inlägg. Önskar dig en fortsatt trevlig resa! Vad konstigt du skriver förresten! Har de inga riktiga bokstäver därborta i Deutschland? ;)

    SvaraRadera
  7. Härligt med barn. Jag har alltid vait flygrädd. Har varit på fyra resor sen i septeber. Det har varit lättare för varje gång men kul äe det inte. Önskar dig ett gott slut på 2007 och ett Gott nytt år 2008!

    SvaraRadera
  8. Usch då! Det måste vara jobbigt att flyga så ofta om man är rädd. Du verkar ändå hantera det väldigt bra. En del får gå på kurs för att bota sin flygrädsla men det är inte billigt har jag hört.

    Önskar dig detsamma, ett Gott Slut och ett ännu bättre Bloggår 2008!

    SvaraRadera