11 januari 2008

Let´s dance på spåret

Vad väljer du?
Let´s dance
På spåret
Ingetdera
Det har säkerligen inte undgått någon som besökt Pumans dotter att jag älskar att resa och för mig är valet mycket enkelt. Dessutom är mitt intresse för program som Let´s dance obefintligt. Det är mycket sällan jag följer några serier överhuvudtaget och tillbringar inte så mycket tid i tv-soffan - sitter hellre framför datorn eller går på bio eller läser en spännande bok - men På spåret är ett av de få program jag väldigt gärna vill se.

Men imorgon kväll finns det ingenting som kan få mig att slita mig från tv´n för då visas en av mina absoluta favoritfilmer! Jo, möjligen om huset börjar brinna... då får jag väl masa mig ut.

14 kommentarer:

  1. På spåret såklart!! Jag har "alltid" tittat på det, och det är helt klart ett av mina favoritprogram.

    SvaraRadera
  2. Jag väljer också På spåret...Tittar inte mycket på Tv öht, isåfall får det vara en film. Morgondagens film ser jag också fram emot!

    SvaraRadera
  3. På spåret... självklart. Det andra tittar jag på för att se vad ungarna ser på. Jag vill bara tacka dig för enormt vackra ord i min blogg alldeles nyss. Oändligt vackra. Jag har läst dem om och om igen. Allt gott Pumita. Hälsar Anne-Marie

    SvaraRadera
  4. Elisabeth: Tänk att jag gissade det! Hade ramlat av stolen om du hade skrivit Let´s dance. ;)

    Ninni: Om du inte har sett filmen tidigare kan jag garantera dig en upplevelse. Själv såg jag den på bio och grät floder. Är ganska blödig när det gäller film. Min tröja framtill vad alldeles blöt. Fast det får inte vara för sentimentalt, då är det bara larvigt och jobbigt.

    SvaraRadera
  5. Anne-Marie: Det gläder mig att du uppskattar mina kommentarer. Hoppas att du får en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Let´s dance har jag aldrig sett och är väl inte så intresserad av. På Spåret kan jag absolut titta på men det gör inget om jag missar heller. I morgon ska jag också bänka mig framför TVn för Mar Adentro/Gråta med ett leende är en sån där film jag tänkt hyra hur många gånger som helst. Senast för en vecka sen stod jag med den i handen hos videouthyraren utan att hyra.

    SvaraRadera
  7. Tror det eller ej, men jag väljer På spåret.
    Filmen får jag ta och spela in för jag tror inte att mina herrar känner för en kväll med våta näsdukar.

    SvaraRadera
  8. Jag har sett några snuttar av Let´s dance och det var ungefär så mycket jag behövde för att konstatera att jag prioriterar annat. Jag har full förståelse för att folk som gillar dans, glitter & glamour och är nyfikna på kändisar... det måste vara jättekul för dem men det är inte riktigt min stil.

    Nu vill jag inte ge dig för höga förväntningar (lättare att bli besviken då) men jag tyckte jättemycket om Mar adentro.

    SvaraRadera
  9. DELLA: Oj, vilken överraskning! ;)

    Nu känner jag inte dina herrar men filmen är sevärd för många i den manliga delen av befolkningen också! Kanske för sentimental för vissa, det beror på...

    SvaraRadera
  10. Vill bara tillägga att jag gillar På spåret för att det är allmänbildande och roligt. Den kalenderbitande domaren och progamledaren med sina ordlekar och göteborgsvitsar gör ett fantastiskt jobb. Och så gillar jag musiken också, iaf det mesta av den.

    SvaraRadera
  11. Hade inte tänkt se filmen, men blev förstås fast. Otroligt stark!
    Men om de andra två pgm: jag ser bägge. Tycker dansen är kul, gillar att "tävla" i På spåret. Hur jag gör? Kolla här:
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2007/02/ikvll-den-perfekta-tv-kvllen.html

    SvaraRadera
  12. Haha, det gäller att vara effektiv om man inte vill missa nåt. Själv nöjer jag mig med geografilektionen. Och bra filmer är ju aldrig fel. Den i lördags är mycket bra. Vilken tur att jag fick dig i andra tankar. :)

    SvaraRadera
  13. Jag såg både På spåret och Gråta med ett leende, som jag velat se alltsedan jag hörde om den första gången. Mina tårar rann dock inte så mycket som jag trodde de skulle göra - jag har också alltför lätt att gråta numera. Och då säger tolvårige sonen: Men mamma, jag kommer aldrig att gå med dig på bio om du ska gråta så mycket.

    SvaraRadera
  14. Jag förstår sonen! ;) Föräldrar är skämmiga men det går över som tur är.

    SvaraRadera