18 maj 2008

Hasta pronto, Anna Malaga!

Min favoritblogg har gått i graven! Det var verkligen oväntade och tråkiga nyheter så här på söndagförmiddag. Jag har följt Annas blogg Nytt under solen sedan hon började för 2 år sedan. Hon har förgyllt mina dagar med sina intressanta, tänkvärda, roliga, ibland bitska, alltid engagerande inlägg med vackra bilder från den spanska Solkusten. Blogglivet kommer att kännas klart tråkigare utan hennes rader på min Google Reader... eller nej förresten... som tur är ska hon starta en blogg på spanska! Det finns hopp. Jag visste väl att det fanns någon mening med att jag skulle lära mig spanska, det vackraste språket i världen!

P.S. Vill också tipsa om att Anna har många inlägg om Spanien och Andalusien för alla reslystna.

14 kommentarer:

  1. Hej, har haft mycket glädje av att läsa din blogg och ville bara säga att jag har länkat till den från min nystartade blogg. Hoppas det går bra, säg till annars. Mvh, M

    SvaraRadera
  2. Hej Maria! Vad roligt att du gillar min blogg. Blir bara glad om du länkar. Kikade in lite snabbt hos dig och det jag såg och läste var MYCKET intressant! Sätter upp en länk till Dagbok från världen och återkommer gärna till din blogg. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  3. Spanska kan jag inte alls så då är det väl ingen idé att följa den bloggen :S

    SvaraRadera
  4. Hej Eva! Det kanske är en bra morot för att lära sig... annars får du titta på bilderna. ;) Om det kommer några dvs. Vet inte alls hur Anna har tänkt sig den nya bloggen. Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Tack Pumita! Jafg fortsätter att läsa och kommentera här och pâ andra bloggar.
    Jag fâr se hur den spanska bloggen blir, nu blir det uppehâll ett tag.
    Kram frân ett blâsigt och soligt Spanien med höga vâgor.
    Hör av dig om du kommer ner hit!

    SvaraRadera
  6. ....och min mailadress: benicamp@telefonica.net

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte också det var så trist att hon lägger ner bloggen, den är en otroligt läsvärd som jag kommer sakna mycket.

    Fast man får se positivt på det, nu får jag ju en anledning att läsa någon blogg på spanska, jag har tänkt på det ett tag men vet inte var jag ska börja leta för att hitta någon bra.

    Hoppas inte du får för dig att sluta blogga också. :-)

    SvaraRadera
  8. ANNA MALAGA: Det låter bra att du inte försvinner helt! Och som sagt, mina spanskakunskaper börjar bli lite rostiga.

    Tack för mejladressen! Lovar att höra av mig om/när jag styr nosen mot södra Spanien! Vill ju inte missa det där kafferepet som vi har snackat så länge om. :)

    NINA: Det kom som en blixt från klar himmel! Trist! Jag kommer också att sakna henne men förstår samtidigt mycket väl. Håller med dig! Vilken bra anledning att hålla liv i spanskan på ett roligt sätt!

    Jag har själv bloggat i 3 år (26/5 om jag minns rätt) och har haft mina funderingar just för att bloggandet tar så mycket tid. Det vore ett enkelt beslut om det inte vore så himla kul! Jag har istället bestämt mig för att dra ner... det är iofs inte första gången jag bestämmer det men nu är jag fast besluten. :) Kommer att skriva färre inlägg och följer förstås mina favvobloggar... som t.ex. den där tjejens som bor nånstans i Centralamerika och har så fina bilder och intressanta inlägg på sin blogg. ;)

    SvaraRadera
  9. Men du är i alla fall tillbaka! ALltid något att glädjas åt!

    SvaraRadera
  10. SARA: Det gäller att se livet från den ljusa sidan. ;)

    SvaraRadera
  11. Ja, jag är glad att jag hittade din blogg. Ska definitivt ta och kolla in Annas blogg också! Rekommendera gärna fler läsvärda bloggar!
    /www.grancanariamamman.blogg.se

    SvaraRadera
  12. Tack, Ci! Jag brukar länka till favvisar då och då även om det var ett tag sedan sist... men du kan börja med att kolla min blogglista längre ner i högerspalten. Där finns de bloggar jag följer mer eller mindre regelbundet. Och så rekommenderar jag enstaka inlägg via Google Reader (också i högerspalten under rubriken "Pumans dotter rekommenderar").

    SvaraRadera
  13. Jag tycker också det är jättetråkigt att Anna slutar med sin blogg som varit en av mina favoriter. Skönt att du är kvar iallfall och jag ser fram emot Annas spanska blogg. Bara det att jag blivit så ringrostig att jag skriver som en kratta på spanska numera men nu får jag ju ett utmärkt tillfälle att öva när jag kommenterar hos henne. Att den skulle bli mer bitsk låter också lovande;)

    SvaraRadera
  14. Lova bara att du aldrig slutar så ska jag se till att hänga kvar! ;)

    Min spanska är inte mycket att hurra för numera och jag ser också fram emot att få "träna" lite. Annas inlägg är ju alltid läsvärda oavsett språk.

    SvaraRadera