6 februari 2009

Fredagsfoto - Tro


Fredagsfoto

14 kommentarer:

  1. Minnesplats för någons son - eller?
    Vackert är det i alla fall.

    Ha en fin fredag :)

    SvaraRadera
  2. Ja, så har jag tolkat det. Ifall jag inte skulle vara här, min son står det. Bilden är tagen i närheten av det enorma universitetet UNAM (närmare 300 000 - trehundratusen - studenter) inte så långt ifrån en busshållplats... mitt i stan alltså.

    SvaraRadera
  3. Vacker minnesplats. Mitt i stan?!
    Då är det nog många som stannar till en stund!
    =)

    SvaraRadera
  4. Vilken minnesplats! Det är väl mer vanligt bland katoliker antar för man ser det ju ofta i sydeuropa också. Det är ju en väldig skillnad på kyrkogårdarna också för den del. Med foton och så. Fast jag har sett att det börjar komma hit också.

    SvaraRadera
  5. VERONICA: Religionen och tron är helt klart mer närvarande i vardagen än härhemma. Och då menar jag majoriteten av det svenska folket.

    ANETTE: Ja, mer foton och mycket konstgjorda blommor, leksaker om det är barngravar, dikter osv. Nu kom jag på vilken bild jag ska ha på Utan ord på måndag. ;)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vacker minnesplats.

    Sådana här platser ser mycket i Spanien.

    Skön helg önskar jag dej

    Irene

    http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Vacker minnesplats, men vilka får egentligen sätta upp dem? Om alla vill kan det ju bli rätt trångt. Kanske man köper sig en plats? Onekligen fick jag mycket att fungera på.

    När det gäller "brösten" så har Ninni det korrekta svaret i en kommentar hos mig. ;)

    SvaraRadera
  8. Fin minnesplats - tänk om alla skulle få en sån ...

    SvaraRadera
  9. Härligt att se att vi är så olika, här i sverige är det lite mer sparsmakat.

    SvaraRadera
  10. Så vackert / ha det gott

    SvaraRadera
  11. Mycket bra tolkning av temat! Kul att se lite från andra kulturer också!

    SvaraRadera
  12. SOLVARM: Jahaa, visste inte att de var vanliga i Spanien. Men å andra sidan jag har inte åkt runt så mycket på landsbygden.

    ULRICA: Jag har faktiskt ingen koll på vad det är för regler som gäller. Man ser ju ofta minnesmärken vid vägkanten där någon har kört ihjäl sig.

    Har läst svaret på bröstgåtan. Tack för det! :)

    BITTEN: Det skulle bli trångt på gatorna.

    SINNESSKATTEN och EVA: Det är just det som är spännande med att resa. Man får se hur andra lever.

    SvaraRadera
  13. Vilken fin minnesplats. Säkert många som stannar till..

    SvaraRadera
  14. eller så är de så vana att se dem att de bara går förbi...

    SvaraRadera