16 februari 2009

Utan Ord


Vad vill du berätta med din bild?
Reglerna hittar du här.

32 kommentarer:

  1. Det ser nästan ut som krälande insekter!

    SvaraRadera
  2. Torkad chili. För mig känns bilden väldigt mycket Mexico även om jag vet att det inte behöver vara det.

    SvaraRadera
  3. Skulle det kunna vara nå´n pepparfrukt av nå´t slag? Härlig färg, jag gillar vinröda nyanser.

    SvaraRadera
  4. Här var det "hot". Kan riktigt känna hur det bränner i munnen ;-). Önskar dig en bra start på veckan.

    SvaraRadera
  5. Massor av torkad chili.... Starkt!

    SvaraRadera
  6. Håller med Sigrinn!
    Men det är effektfullt att ta en sådan close-up på alla dessa chili-peppar (som jag antar att det är).

    Jag valde samma färg i min bild! ;)

    Ha en fin dag!
    akson

    SvaraRadera
  7. Det är vackert med rött. Chilipeppar? Jag gillar när man tar sådana närbilder, blir en cool effekt av myllrande chilipeppar.

    SvaraRadera
  8. Vi har 10-12 olika sorters chili varje sommar som min man vårdar ömt ;) som vi sedan torkar eller fryser.

    Jag vill ge dig en uppmuntran så här en vanlig måndag när det är kyligt och kallt. Titta in hos mig...du är Fabulos!
    Här inne hos dig hittar man alltid massor av spännande saker att läsa och titta på.
    Ha en jättebra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vid första anblick såg det ut som torkade grisöron, som man köper till vovven i affären...hahaha... Men du skulle nog aldrig få för dig att fota det direkt... Sen tittade jag närmare och såg chili! Gott, gott men starkt... /sobri

    SvaraRadera
  10. Hot, hot, hot! Antar jag? ;)

    SvaraRadera
  11. Så hot så det kanske skulle kunna jaga iväg dunderförkylningen jag just nu kämpar med!

    SvaraRadera
  12. Oj, jag trodde det var nå sorts skaldjur först. Häftigt!

    SvaraRadera
  13. Torkad peppar - det är kanske den söta varaianten?

    SvaraRadera
  14. Krälande insekta och torkade grisöron... vad har ni för fantasi egentligen?! ;D

    Bilden är tagen på en liten marknad i en byhåla i södra Chile. Jag tycker att det är jättekul att strosa runt bland stånden och titta, prata lite och andas in stämningen. Luktar inte så gott alla gånger iofs.

    Jag är ingen expert på chilisorter så jag kan inte säga mer om det men torkade är de. Man är ganska sparsam med chili och maten är inte speciellt stark i Chile. Det är iaf min upplevelse. Inget jämfört med Mexiko t.ex.

    Tack, AnneliH! Ska kika in hos dig senare. :)

    SvaraRadera
  15. Det var ett "HOT" foto.
    Oj vilken massa torkad chili -starkt foto.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  16. Vilken harlig bild! Alskar chili och har ett par plantor hemma.
    Chilenarna alskar sin "ají" men nagon hetta i maten ar det sallan fragan om.

    SvaraRadera
  17. Där sa du nåt, Nadia! Jag har tidigare köpt ají (stark sås) i en utländsk affär men den tog slut för länge sedan. Får skriva upp det så jag kommer ihåg att köpa nytt.

    SvaraRadera
  18. Ber sa hemskt mkt om ursakt. Rakade posta fel lank forsta gangen jag lade till mitt namn och har darfor lagt till mitt namn tva ganger.
    Forlat! :(

    SvaraRadera
  19. Ingen fara alls, NADIA! Jag var precis på väg att rätta din länk när jag såg att du hade länkat igen med rätt inlägg. Tog bort den gamla bara. :)

    SvaraRadera
  20. Detta ser ut och vara brännhett!

    SvaraRadera
  21. ja, det kan man kalla hot stoff!
    Härligt!
    Tack för kommentaren och för det lilla tipset om tanken med "utan ord"! Som jag skrivit på min sida nu, så har jag nog en dag "utan huvud" ;-)
    Ha en bra dag! / Kram

    SvaraRadera
  22. Starkt! Kul effekt när det är så många!

    SvaraRadera
  23. Tack för välkomnandet! Har tittat länge på nätet innan jag "vågade ta steget". Gillar din bild "starkt" ;o)

    SvaraRadera
  24. Mat kan bli riktigt häftigt på bild, precis som din chilipeppar.
    Ger mig inspiration och påminner om att fotoalbumen börjar bli toooooomma OCH samtidigt känner jag ilningen längs ryggraden (för visst har de något gemensamt med kackelackorna... iiih)

    SvaraRadera
  25. Ser verlkigen ut som starka kryddor på bilden, riktigt känner hur det hettar i munnen!

    /Caroline

    SvaraRadera
  26. Hot,hot, hot. Ser starkt ut. På Brooklyn bridge är det ingen fara att promenera. Den är säker. Det är jättehäftigt och vilka vyer. Bron i sig tycker jag är en av de vackraste som finns. Eva

    SvaraRadera
  27. Vad bra! Det var nog färgerna på bilden som gjorde mig tveksam... eller så har jag sett för mycket NY på tv. I tv-serier är ju allt nytt och glänsande fint.

    SvaraRadera
  28. eftersom jag är allergisk mot chili, får din bild det att klia på kroppen.

    SvaraRadera
  29. Jisses vad många det var på Utan Ord! Jag har inte riktigt haft tid/orkat titta förut. Men jag tycker ju det är så roligt. Det blir att ta lite i taget. Var det nu var jag läste det men jag håller verkligen med om awarden! Det är alltid så kul att läsa din blogg, den är så innehållsrik, lärorik, omväxlande .... Ta åt dig!!!

    SvaraRadera
  30. Jag gör mitt bästa... med ta åt mig, menar jag. ;) Tack för dina snälla ord!

    Ja, det är kul att så många vill vara med i Utan Ord! Många inspirerande och tankeväckande bilder den här veckan också.

    SvaraRadera