19 mars 2009

Johanna är...

Den här roliga utmaningen hittade jag hos Carpe Diem.

Instruktion:
Googla ditt namn plus "är" inom citationstecken. Exempel "Johanna är". Kopiera de fem första träffarna där meningarna innehåller "Johanna är..." och lägg in dem på din blogg. Jag tog mig friheten att länka också eftersom jag hittade intressanta saker. Det är fler Johannor som har hunnit innan mig så jag bryter mot reglerna och tar de första fem från sökningen på sidan 5 som inte handlar om den här utmaningen. Då får jag fram följande:

1. Om historien om Johanna är sann är den helt fantastisk.
Ja, den är sann. Tro mig! Den andra Johannan, boken Påven Johanna,
står på min "att läsa-lista".

2. Andreas och Johanna hjälpte gatubarn i brasiliansk kåkstad.
Tummen upp! Jag har haft fadderbarn i Bolivia i över 10 år.

3. Selma och Johanna är två flickor som rymmer hemifrån.
Jag gillar film men road movie är inte min grej...
och inte har jag rymt hemifrån heller.

4. Karl och Johanna är verkligen tvåstöringar.
Ett ordspråk om livet var det. Tvåstöring?
Njae, jag trivs bra i mitt eget sällskap - också.

5. Johanna är sadelmakare men tillverkar inte sadlar.
Så kan det gå. Livet överraskar och tar nya vändningar.
Själv tillverkar jag varken sadlar eller sedlar.
Som om jag hade planerat...

Nu är det din tur!

P.S. Oops, 2:an blev visst fel men den får stå kvar.

21 kommentarer:

  1. Påven Johanna har jag läst. Riktigt bra bok :-)

    SvaraRadera
  2. Mm, det är många som har pratat sig varm om den! Så det blir senast i gungstolen... ;)

    SvaraRadera
  3. Det var lite skoj...
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Jag kunde ju inte låta bli! :)

    Din första gillar jag starkt.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Det här var en liten kul utmaning!

    SvaraRadera
  6. Hihi, vad kul! Det här måste jag prova. Ett boktips fick man på köpet också :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. ps. jag gör samma sak i min blogg! :)

    SvaraRadera
  8. Kul grej! :)
    Påven Johanna har jag lånat och läst.

    SvaraRadera
  9. Det slog mig först nu:
    En sann katolsk rymling i Brasilien som inte tillverkar sadlar...
    då är man rätt unik! Jag är visserligen lättroad men det verkar ni också vara. ;) Nu ska jag kika runt och kolla vad ni har kommit fram till.

    SvaraRadera
  10. Rolig utmaning! Jag kanske provar den på min blogg, men med lite justeringar :-)

    Påven Johanna ligger och väntar på att bli läst här hemma...

    SvaraRadera
  11. Tvåstöring, det var ett nytt ord... Rolig utmaning för övrigt, jag fick bland annat veta att Elisabeth är brottsofferadvokat. ;D

    SvaraRadera
  12. ANNELIE: Då undrar man ju vad du menar med justeringar...

    Min ligger fortfarande på bibblan. :)

    ELISABETH: Skulle inte tro att ordet finns i SAOL. Har inte kollat iofs.

    Du menar en sån som sätter dit rymlingar... iik! ;)

    SvaraRadera
  13. Katolsk rymling i Brasilien... hur kan man INTE tillverka sadlar då??? :)

    Påven Johanna... läste den för några år sedan och kunde inte lägga den ifrån mig. Kanske skulle ta och leta reda på den och läsa igen...

    SvaraRadera
  14. Då måste jag ju bara läsa den! Så fort jag har läst ut Maskrosungen.

    SvaraRadera
  15. Jag vill sälla mig till de som bara älskar boken om Påven Johanna.
    Jag har både läst och lyssnat den är sååååå bra.

    SvaraRadera
  16. Visst är det roligt :)

    SvaraRadera
  17. åååh detta nappar jag på! (:

    SvaraRadera
  18. Kul, Marlene! Säg till när du är klar så kommer jag och kikar! :)

    SvaraRadera