4 december 2010

Underjordiska timmar

En träffsäker skildring av det moderna samhället i romanform - med mobbning på arbetsplatsen, ensamhet och utsatthet som tema. Det är lätt att identifiera sig med huvudpersonerna, känna obehaget och maktlösheten. Boken ger en osentimental bild av hur mobbning fungerar. Som läsare känner jag en stark medkänsla med de drabbade och får en värdefull insikt om att vem som helst kan drabbas. Mycket läsvärd! Passar på att rekommendera Delphine de Vigans tidigare roman No och jag... och lutar mig tillbaka för att vänta på att hennes andra böcker översätts. Kunde jag franska hade jag skaffat mig dem.

2 kommentarer:

  1. Den här boken väntar faktiskt på att läsas av mej,nu fick jag en liten puff! Tack för det!

    Ha en skön kväll!

    annette

    SvaraRadera
  2. Tack för tips! Hade inte hört talas om den här författaren tidigare.

    SvaraRadera