3 februari 2012

Veckans fönster - dansant


Jag ser en man som hänger i ett träd... och skyndar mig för att se vad som händer. Inte så allvarligt som man kan tro... han är nämligen gjord av röda, svarta och vita ballonger. När jag kommer närmare ser jag många män hänga i träden i parken. Det visar sig vara en argentinsk utställning, i en park i Alicante. Musiken strömmar ur högtalarna. Ingen dansar än men förberedelserna är i full gång. Hm, jag undrar hur ska jag få liv i min tangokavaljer...

P.S. Det gick inte så bra... för honom.

39 kommentarer:

  1. Det verkar som om din tangokavaljer har somnat, men det viktigaste har han med sig, gitarren och pottan ;0) jättesnygg tavla och bra bild så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser ut som ett hopplöst fall... gitarren förstår jag men får mina onda aningar när jag ser pottan. ;)

      Radera
  2. Han hänger nog med, med tiden ... fast han ser rätt risig ut ... men gitarren finns ju där! Fast pottan??? Ja, Pumita, jag vet nog inte hur du reder ut detta! :) Blir nog svårt. Bäst du hittar en annan kavaljer!
    Ha det gott!
    Leena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du har rätt, bäst att hitta en piggare kavaljer. Den här har nog festat loss ordentligt och behöver vila.

      Radera
  3. Kul och festlig bild :) Hoppas du hittade en lite mer eldig tangokavaljer ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så svårt kanske med tanke på hur den här ser ut. ;)

      Radera
  4. Tangokavaljeren ligger nog och vilar upp sig i väntan på att han ska dansa med dig ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får han vänta länge. Pumita dansar en gång vart tionde år, i bästa fall. ;)

      Radera
  5. Wow...tango! Inte illa det, hoppas bara han vaknade till liv!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas nästan att han inte gör det, haha.

      Radera
  6. Pottan? Vad gör han med den när han skall dansa ...? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra fråga! Och så drömmer han om dans också... men det kanske var festligheterna kvällen innan som hemsöker honom. ;)

      Radera
  7. Ja det behövs ju två för att dansa tango;-) Tror nog också att du får leta vidare;-)
    En rolig bild, där jag inte fastnar på gitarren utan pottan som jag såg först - åsså det uppspikade pappret med ett fotbollstadion på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som att pottan stjäl uppmärksamheten på den här bilden och det var faktiskt bland det första jag såg också. Allra först fastnade mina ögon på tavlan från La Boca i Buenos Aires.

      Radera
  8. Oj jag är med dig där..intressant..jo men du så fort musiken kommer vaknar han..eldig o härlig..så dansar ni halva natten under stjärnorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske vill sno åt dig min kavaljer... och jag är inte knusslig. Du kan få honom. ;)

      Radera
  9. Vänta bara....när de första tonerna hörs då "spritter han upp" så pottan flyger sin kos....undrar om han har kläder på sig ;-)))

    det blir nog liv även i den där gubben

    underbar tolkning och härlig bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att pottan är tom bara... =)

      Radera
  10. Nej jag tror han är helt slutkörd och kommer att ligga kvar. Satsa på någon annan du! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det. Kan ju inte släpa runt honom på dansgolvet. ;)

      Radera
  11. Underbar bild. Nog blir det liv i din tangokavaljer. Om inte så finns det så många andra. Gillar den färgstarka tavlan skarpt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh, tur att jag inte är så mycket för att dansa för då hade jag blivit grymt besviken. ;)

      Radera
  12. Vilken härlig bild och tango låter helt perfekt!....men kavaljeren???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han verkar inte vara mycket att ha...

      Radera
  13. Alldeles säkert är han trött och vilar sig i väntan på att musiken ska ljuda igen för att få ta sig en sväng med den där stora katten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken stor katt syftar du på? ;)

      Radera
  14. Det är väl synd att väcka honom, det är väl dig han drmmer om där i "pratbubblan"? Annars kan du ju alltid ta pottan och ... :-)

    SvaraRadera
  15. Vilken läcker bild! Du har med allt. :-)
    Fann du ditt snygga motiv i samma park som du berättar om i texten?
    Tango skulle jag själv vilja lära mig. Kan du dansa tango?
    Ha en skön helg Pumita. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som jag skrev var det en utställning med argentinskt tema (skivomslag, affischer med Mafalda och matés historia etc. Inget avancerat. Och alla de där ballongmännen som hängde i lyktstolpar och träd). Folk sprang runt och fixade till bord och spelade argentinsk musik. Det fanns en pytteliten scen också så kanske var det till och med någon teaterpjäs i programmet. Och så var det dansgolv förstås.

      Nej, tyvärr, jag kan inte dansa tango. Jag har två vänstertassar när det gäller dans öht... men visst ser det fascinerande ut när de dansar tango på riktigt. Önskar dig en fin helg med, med eller utan tango! :)

      Radera
  16. Lustig bild. :-)
    Vet inte om jag skulle lita riktigt på en man som sover med sin potta uppe på sängen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag föredrar en som använder vattenklosett. :)

      Radera
  17. Jizzus, dra dig tillbaka snabbt och elegant så han inte vaknar.
    Sök dig till andra jaktmarker ;)
    Rolig bild och text :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett bra förslag... men nu har jag ju redan tagit hand om honom. ;)

      Radera
  18. Underbart! Längtar! Fast dansa tango, det kan jag ju inte. Förstås och tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du kan säkert lära dig! Det finns ju kurser här i stan, med riktiga argentinare dessutom. Då får du användning för dina skyskrapeskor också. ;)

      Radera
  19. vilken tråkig tango kavaljer du hade som gick och la sig istället för att ta en svängom eller två framför ett fönster ;)

    SvaraRadera