15 januari 2007

Heta resetips

Innan jag ska ut och resa brukar jag uppdatera min baslista på packning och göra små ändringar beroende på vart jag ska. Det är snabbt och enkelt gjort när listan finns i datorn. Sedan är det bara att bocka av. Vad jag däremot inte har tänkt på tidigare är att det kan vara på sin plats med gymnastiska övningar. Här kommer ett hett tips om hur du förbereder dig för en resa under enkla förhållanden! Uppdat. Den borttagena länken innehöll bildinfo om hur man uträttar sina behov när toaletten är ett hål i marken.

När jag skulle iväg på långresa sist, var det svårt att hitta någon som skulle ta hand om posten och vattna blommorna. Det löste sig till slut när en snäll granne ställde upp under min semester. Vem vattnar dina blommor när du är borta? Om alla ens vänner och bekanta har flytt stan samtidigt och du är inte så bundis med dina grannar. Vad gör du då? Vad är lösningen: plastblommor eller inga blommor alls? Självvattnande krukor, funkar de? Blir man ruinerad? Det kanske vore en bra affärsidé att starta Semesterpatrullen AB?

2 kommentarer:

  1. Hahaha - nej, mina lârmuskler är det inget fel pâ. Jag använder alltid Stenmark-ställning när jag gâr pâ en offentlig toalett, även i Spanien och Sverige.

    Semesterpatrullen var ju en bra idé. Men dâ gäller det verkligen att se snäll ut om man ska fâ nâgra jobb. Mina balkongblommor brukar dö, men palmerna inomhus klarar sig. Annars finns det ju vackra kaktusar...

    SvaraRadera
  2. Stenmarkställning, hihi, det var ett nytt ord för mig, men användbart.

    Man måste nog skaffa sig ett stort kontaktnät som garanterar att man är pålitlig, eller nåt. Det finns så många ensamhushåll i storstäderna så det kanske finns ett behov. Det var bara en tanke.

    Mina blommor består mest av kaktusar och orkidéer av olika sorter så de klarar sig ganska bra. Jag är inte så huslig att jag skulle ha satsat på självvattnande krukor. Har hört att det går att göra själv, men det är nog inget för mig.

    SvaraRadera